ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت بالا فروش آیفون را کم کرد

| يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

بررسی های انجام شده در برخی کشورهای در حال توسعه نشان می دهد که هزینه های بالای خرید مدل های جدید گوشی آیفون باعث شده مردم در این کشورها به خرید گوشی های رقیب روی آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، این مساله به خصوص از آنجا روی می دهد که مدل های تازه آیفون بسیار گران شده اند، اما از نظر عملکرد و کارآیی تفاوت جدی با مدل های سال قبل آیفون ندارند. از سوی دیگر شرکت های رقیب هم گوشی های قدرتمندی عرضه کرده اند که قیمت کمتر و امکانات مناسبی دارند.

یکی از کشورهایی که این پدیده در آن در حال رخ دادن است، کشور هند است. هند یکی از بزرگترین بازارهای عرضه و فروش گوشی های هوشمند است . اما آیفون های گران قیمت جدید و از جمله آیفون ایکس اس و آیکس آر در این کشور با استقبال همیشگی مواجه نشده است. در مقابل خرید گوشی های تولیدی سامسونگ و وان پلاس افزایش یافته است.

آمار منتشر شده توسط موسسه کانترپوینت نشان می دهد مجموع فروش آیفون در هند در سال ۲۰۱۷ بالغ بر سه میلیون دستگاه بوده است، اما این رقم در سال ۲۰۱۸ به دو میلیون واحد کاهش خواهد یافت. تعداد کل مالکان گوشی آیفون هم با کاهش ده درصدی در هند به ۹ میلیون نفر کاهش یافته است. در مقابل، تعداد گوشی های فعال اندرویدی در هند به رقم ۴۳۶ میلیون واحد افزایش یافته است.

در میان مدل های مختلف آیفون گوشی آیفون ۷ با بیشترین میزان استقبال مواجه شده است. این گوشی با قیمت حدود ۵۵۰ دلار قابل خریداری است. مدل های قدیمی تر iPhone SE  و  iPhone ۶S نیز در هند کماکان محبوبیت دارند.

در میان گوشی های تولیدی وان پلاس، مدل OnePlus ۶T که از امکاناتی مانند حسگر اثرانگشت در داخل نمایشگر برخوردار است و نصف iPhone XR قیمت دارد با استقبال خوبی مواجه شده است. گوشی های مختلف میان رده سامسونگ هم در هند بسیار محبوب هستند.

  • ۹۷/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">