ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت قطعات رایانه ای واقعی نیست

| شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیرت سندیکای تولید کنندگان رایانه معتقد است: رکود فعلی در بازار، ضربه‌ی بزرگی را به تولید کنندگان رایانه‌یی وارد کرده و قوانین دست و پا گیر، آن‌ها را در معرض ورشکستگی قرار داده است.
مهندس «مرتضی یوسفی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار داشت: بازار رایانه از چند ماه قبل دچار رکود عجیبی شد و در حال حاضر، این وضعیت به اوج خود رسیده است که این امر باعث شده که اعضا‌ی صنف برای تامین حداقل مخارج خود، قیمت قطعات رایانه را به شدت پایین بیاورند و این عامل به آشفتگی بازار کمک بسیاری کرده است.
وی قیمت فعلی قطعات رایانه را در بازار واقعی ندانست و گفت: انجمن شرکت‌های انفورماتیک در رابطه با طرح رایانه ارزان قیمت و سیاست‌های جدید دولت در راستای حمایت از تولید کننده مذاکراتی را با مسؤولان جدید انجام داده و مسؤولان قول‌هایی را در این زمینه به تولیدکنندگان داده‌اند که هنوز عملی نشده است.
این عضو سندیکای تولید کنندگان رایانه با اعلام این که دولت جدید به صادرات کالا و خدمات فنی ومهندسی توجه ویژه‌ا‌ی دارد، گفت:در حال حاضر تولیدکنندگان در دریافت تسهیلات بانکی با مشکلات عدیده‌ا‌ی رو به رو هستند و بانک‌ها نیز تا کنون نتوانسته‌اند خود را با سیاست‌های جدید دولت منطبق کنند.
به اعتقاد وی، دولت باید هر چه سریع‌تر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های خود را در صنعت IT اجرا کند تا بازار زودتر از این حالت خارج شود.
یوسفی با تاکید بر این که در صنف رایانه، تولیدکنندگان فراوانی وجود دارند، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات با کیفیتی در زمینه‌ی اسپیکر و کیس در داخل تولید می‌شود و حتی برخی از این قطعات نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

  • ۸۴/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">