ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لایحه‌ی جرایم رایانه‌یی تصویب شد

| چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۴، ۰۷:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

هیات دولت صبح روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دراین جلسه لایحه‌ی جرایم رایانه‌یی مطرح و به تصویب رسید.

براساس این لایحه هر کس به وسیله‌ی سیستم رایانه‌یی یا مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خانوادگی و اسرار دیگری را به جزء موارد قانونی بدون رضایت رضایت او منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد به گونه‌ای که منجر به ضرر وی گردد یا به طور عرفی موجب هتک حیثیت او تلقی شود به مجازات مقرر برای افشاء سر محکوم خواهد شد.

براساس بخش دیگری از این لایحه هر کس به طور عمدی و بدون مجوز داده‌های در حال انتقال در یک ارتباط خصوصی را در سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری شنود یا دریافت نماید متخلف و مجازات خواهد شد.

در ادامه این جلسه تعداد دیگری از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه‌ی سال ‌١٣٨٤ کل کشور مطرح و به تصویب رسید.

براساس آیین‌نامه‌ی اجرایی بند «ر» تبصره‌ی (‌٢) قانون بودجه‌ی سال ‌١٣٨٤ کل کشور مبلغ ‌٦٠٠ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی بر اساس قراردادی که با هر یک از صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد می‌نماید، به صورت وام قرض‌الحسنه با حداقل کارمزد مورد عمل بانک‌ها در اختیار صندوق‌های مذکور قرار دهد.

همچنین در این جلسه به وزارت کشور اجازه داده شد به منظورانتقال دانش و تبادل تجارت حاصل از دستاوردهای موفق و تشویق شوراهای اسلامی کشور به اجرای طرح‌های ابتکاری و جدید جهت تحقق توسعه‌ی پایدار محلی و منطقه‌یی هر سال جایزه‌ی ملی شورای اسلامی کشور را به ‌٢٠ شورای برگزیده در سطح کشور اعطا نماید.

همچنین در این جلسه زمان اجرای جدول جرایم تخلفات رانندگی در شهرها و جاده‌های کل کشورکه قبلا ‌١/٧/١٣٨٤ تغییر یافت تا اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود.

  • ۸۴/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">