ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم توجه به طرح‌های تشویقی اپراتورها

| دوشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۰، ۰۳:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

یک اپراتور طرح جدید خود را برای ارائه 5 درصد تخفیف در تماس‌ با مشترکان همان اپراتور علاوه بر پخش در رسانه ملی، برای تمام مشترکان خود پیامک کرده که با توجه به کاهش تعرفه هر دقیقه تماس شهری از 447 ریال تنها به 424 ریال در قالب این طرح، بهتر است مشترکان جنبه‌های دیگر را هم در‌نظر داشته باشند.

به گزارش فارس، اخیراً یکی از اپراتورهای تلفن همراه تبلیغی را با موضوع اطلاع رسانی طرح میلاد 2 از صدا و سیما پخش کرده که در این تبلیغ تلویزیونی شخصی که مشغول مکالمه با تلفن همراه است، در واکنش به گفته‌ی تماس گیرنده که طولانی شدن مکالمه و هزینه مکالمه با تلفن همراه را یادآوری می‌کند، می‌گوید: به صحبت ادامه بده؛ زیرا از این طریق، علاوه بر امکان شرکت در قرعه‌کشی طرح میلاد2، از تخفیف تماس با همراه اپراتوری‌ها نیز بهره‌مند می‌شوم.»

علاوه بر این تبلیغ، اخیراً این اپراتور با ارسال پیامک، طرحی مبنی بر ارائه تخفیف در تماس با مشترکان همان اپراتور را به اطلاع مشترکان دائمی خود رسانده است.

این اپراتور در پیامکی به مشترکان خود اعلام کرده: «مشترک گرامی اگر در این دوره نسبت به دوره قبل با شماره‌ مشترکان همین اپراتور افزایش مکالمه دارید، با ارسال پیامک بدون متن تا (10/2/90) به شماره 9963000 از 5 درصد تخفیف طرح میلاد 2 بهره‌مند شوید»

علی حمیدی، مدیر کل امور مشترکان همراه اول در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در این خصوص گفت: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، مشترک باید ابتدا به شماره 9963000 یک‌بار پیامک ارسال کند و پس از آن تمامی تماس‌های وی تنها با همراه اولی‌ها شامل 5 درصد تخفیف خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، با این روش ضمن اینکه این اپراتور مشترکان خود را به تماس‌های داخل شبکه ترغیب می‌کند و از این طریق سود خود را افزایش می‌دهد، مشترک خود را نیز به اندازه 5 درصد در این سود سهیم می‌کند.

به این ترتیب با این اعمال این روش، تماس با مشترکان این اپراتور در مقایسه با تماس با مشترکان دیگر اپراتورها و مشترکان شرکت مخابرات، اندکی در کارکرد ماهانه مشترکان این اپراتور تأثیرگذار خواهد بود.

البته این تخفیف در پایان دوره و پس از مقایسه میزان تماس‌های انجام شده در دوره جدید و دوره پیش، برای مشترک منظور می‌شود و در صورتی که میزان تماس‌ها در دوره جدید کمتر از دوره گذشته باشد، تخفیفی برای مشترک لحاظ نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، این طرح برای مشترکانی که تنها مقصد تماس خود را به مشترکان این اپراتور تغییر می‌دهند و افزایش کارکرد از پیش برنامه ریزی‌ شده‌ای ندارند، در حد یک هدیه کوچک در پایان ماه است؛ برای مثال برای یک قبض 10 هزار تومانی، حدود 500 تومان تخفیف اعمال می‌شود که البته این یک برآورد حدودی است.

از سوی دیگر، احتمال بدفهمی و استفاده افراطی برخی مشترکان و البته مشترکان جوا‌ن‌تر که به خیال خود، مانند شخص در تبلیغ، مدت مکالماتشان را در عین بهره‌مندی از تخفیف افزایش‌ می‌دهند نیز وجود دارد.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه این طرح تنها شامل تماس با مشترکان همان اپراتور است و محدوده تماس با مخابرات ایران، ایرانسل و تالیا را شامل نمی‌شود، با احتساب 5 درصد تخفیف در تعرفه هر دقیقه تماس شهری در ساعات اوج مصرف 447 ریال و در ساعات غیر اوج مصرف 358 ریال، به ترتیب قیمت‌های 424 ریال و 340 برای هر دقیقه تماس در ساعات اوج و غیر اوج مصرف بدست می‌آید.

همچنین به همین روش، تعرفه 760 ریال در هر دقیقه برای تماس بین شهری در ساعات اوج مصرف و تعرفه 536 ریال برای ساعات غیر اوج نیز به ترتیب به رقم‌های 722 ریال و 509 ریال تبدیل می‌شود.

هر چند چنین تبلیغ‌هایی، به نوعی ترغیب به مصرف بیشتر را تداعی می‌کند اما به نظر می‌رسد با شرایط اقتصادی فعلی جامعه و حساسیت بیشتر مردم بر مسائل اقتصادی، متقاعد کردن مشترکان برای پرداخت هزینه بیشتر کار دشواری باشد.

در نهایت با یک حساب و کتاب سرانگشتی این نتیجه حاصل می‌شود که بهتر است مشترکان برای استفاده از فرصت شرکت در طرح تخفیف 5 درصدی و بهره‌مندی از 10 تا 40 ریال تخفیف مکالمه،‌ جانب احتیاط را رعایت‌ کنند.
نگارنده: فاطمه سامعی

  • ۹۰/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">