ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم ساماندهی فروشندگان غیر مجاز سی دی

| سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۰۶:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: کسانی که سی‌دی غیرمجاز می‌فروشند باید ساماندهی شوند.

"امیرحسین سعیدی نایینی" روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی سازمان که با حضور جمعی از مسوولین کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد،افزود:اکنون کپی سی‌دی‌های غیر مجاز و توزیع آن تبدیل مساله روز شده است که قوه قضاییه نیز نسبت به آن حساس شده است.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش جلسه‌ای با قوه قضاییه و تمامی سازمان های درگیر با این مساله و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: برخورد با توزیع سی‌دی‌های غیرمجاز را باید با اقدامی کارشناسانه انجام داد.

سعیدی با اشاره به اینکه کسانی که در زمینه فروش سی‌دی‌های غیرمجاز و کپی شده مثل فیلم‌های سینمایی و یا کپی نرم‌افزارهای تولید شده فعالیت می‌کنند از قشر فقیر جامعه بوده و دارای هیچ باند مافیایی نیستند، افزود: این افراد از روی ناچاری و برای کسب درآمد برای خانواده خود اقدام به این کار می‌کنندو به عقیده او به همین دلیل باید با توجه به این موضوع یک اقدام صحیح در این زمینه انجام شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیان داشت: بر اساس تخمین‌ها توزیع سی‌دی‌های غیرمجاز در کشور، سبب لطمات زیادی می‌شود و کسانی که از خارج ایران به تولیدکنندگان ایرانی سفارش تولید نرم‌افزار می‌کنند، بی‌اعتماد می‌شوند.

سعیدی بیان داشت: به همین دلیل جلوگیری از توزیع غیرمجاز سی‌دی ضروری است تا تولیدکنندگان نرم‌افزار بتوانند فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: برخی برخوردها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باید به توزیع کنندگان غیرمجاز سی‌دی هویت داده شده و آنها به سمت توزیع مجاز سی‌دی هدایت شوند.

به گفته وی، وزارت ارشاد می‌تواند مجوز فعالیت به این افراد داده و با دادن وام‌های اشتغال به این افراد کمک کند، همچنین می‌توان دکه‌های یک شکلی در اختیار این افراد قرار داد.

در این جلسه "سهیل مظلوم" نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، "ناصرعلی سعادت" رییس کمیته اینترنت، "باقر بحری" رییس کمیسیون سخت‌افزار، "مهرداد ذوالفقاریان" رییس شورای انتظامی و "حمید بابادی نیا" رییس کمیته شبکه حضور داشتند.

بیشترین شکایات مورد بررسی در شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مربوط به حوزه نرم‌افزار و کمترین شکایات مربوط به حوزه سخت‌افزار است.

رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: تاکنون حدود ‪ ۴۰۰‬شکایت در شورای انتظامی سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

"مهرداد ذوالفقاریان" نیز افزود: ‪ ۶۰‬درصد این پرونده‌ها مربوط به حوزه نرم‌افزار، ‪ ۲۵‬درصد مربوط به شبکه و اینترنت و ‪ ۱۵‬درصد در زمینه سخت افزار بوده است.

وی بیان داشت: در ابتدای تشکیل سازمان افراد به پیگیری شکایات خود در حوزه آی‌تی، کم توجه بودند، اما اکنون اگر مشکلی پیش می‌آید به پیگیری شکایات خود بیشتر تمایل نشان می‌دهند.

نایب رییس سازمان نیز در تشریح اقدامات سازمان گفت: تقویت کمی و کیفی تقاضا در بازار، حضور در بازار نرم‌افزار افغانستان، ارایه طرح ایجاد سالیانه صد هزار شغل به کمک آی‌تی و اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار فناوری اطلاعات از جمله کارهایی است که انجام شده است.

"سهیل مظلوم" بیان داشت: طرح شناسنامه‌دارکردن کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، حضور در اجلاس جامعه اطلاعاتی تونس، تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ‪ ۱۵‬استان، تشکیل شورای انتظامی در ‪ ۱۳‬استان از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: تلاش برای رعایت قانون استفاده از حداکثر توان داخلی در طرح‌های آی‌تی و مشاوره به مرکز تحقیقات مخابرات ایران در خصوص طرح جامع آی تی از دیگر اقدامات سازمان است.

مظلوم با اشاره به بخش‌نامه هیات دولت در خصوص هماهنگی خرید تجهیزات سخت افزاری با وزارت ارتباطات، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این طرح مورد استقبال قرار نگرفته است.

  • ۸۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">