ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لندن مدعی حمله سایبری دو تبعه روس به انگلیس شد

| يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

لندن ادعا کرده است دو تبعه روس قبل از حمله با گاز اعصاب در خاک انگلیس، اقدام به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های این کشور کرده بودند.

به گزارش فارس، منابعی در دولت انگلیس مدعی شده‌اند دو تبعه روسیه پیش از حمله به جاسوس سابق روس‌تبار در «سالزبری»، زیرساخت‌های انگلیس را هدف حمله قرار داده بودند. 

به نوشته روزنامه «تلگراف»، به ادعای این منابع، جاسوسان «جی.آر.یو» آژانس اطلاعات نظامی روسیه، چندین حمله سایبری به شبکه انرژی انگلستان و سیستم‌های ارتباطی و سازمان‌های رسانه‌ای انجام داده بودند. 

همچنین تلگراف در گزارش دیگری نوشت، سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس در حال انجام تحقیقاتی درباره سفرهای این دو مرد روس هستند و دریافتند این دو فرد قبل از سفر به انگلیس، طی ۶ سفر به «ژنو» رفته بودند. بر این اساس، «روسلان بوشیروف» و «الکساندر پتروف» در زمان برگزاری مذاکرات صلح سوریه در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۷ در ژنو بودند.

اطلاعات انگلیس همچنین گفته است، این دو فرد از ماه سپتامبر ۲۰۱۶ تا ماه مارس سال جاری به مناطق دیگری از اروپا نیز سفر کرده‌اند و گذرنامه‌هایی یا این اسامی قبل از سال ۲۰۱۶  استفاده نشده بود.

به ادعای اطلاعات انگلیس، این دو تبعه روس در مجموع با این دو گذرنامه ۳۰ سفر انجام دادند و هزینه بالای اقامت در «ژنو»، «پاریس» و «آمستردام» بدین معناست که این دو نفر از سوی «جی.آر.یو» (آژانس اطلاعات نظامی روسیه) حمایت مالی شده‌اند.

به ادعای اطلاعات انگلیس، این دو فرد در برخی سفرها برای شرکت در عملیات مخفی با یکدیگر همراه بودند اما در برخی موارد نیز تنها سفر می‌کردند. 

هفته گذشته پلیس انگلیس مدعی شد دو نفر با گذرنامه روسی قبل از حادثه سالزبری وارد انگلیس شدند و این افراد، مظنونان حمله با گاز اعصاب به «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش هستند. همچنین «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته طی بیانیه‌ای در پارلمان این کشور بار دیگر بعد از ۶ ماه از حمله «سالزبری»، دولت روسیه را به حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس متهم کرد.

ترزا می گفت بر اساس تحقیقات انجام گرفته پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس مدارکی وجود دارد که معلوم می‌شود دو فرد از افسران روسیه با ورود به انگلیس و اقامت در هتلی در «واترلو»، گاز «نوویچوک» را با خود به سالزبری برده و به «سرگئی اسکریپال» و دخترش در مقابل مرکز خرید این شهر حمله کرده‌اند. وی گفت در بررسی محل اقامت این دو نفر در هتل واترلو رد گاز نوویچوک یافت شده است. 

روسیه بارها این اتهامات را رد کرده و از انگلیس خواسته بود کمیته مشترکی برای تحقیقات در این زمینه تشکیل شود که با مخالفت لندن مواجه شده است.

  • ۹۷/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">