ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفته نامه نیوزویک نوشت: شرکت مایکروسافت با تکرار ادعای مقامات امنیتی آمریکا مدعیست که برخی از کشورهای خارجی از جمله روسیه و چین از شبکه‌های تبهکار سایبری برای هدف قرار دادن آمریکایی‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، این هفته نامه آمریکایی نوشت: شرکت مایکروسافت در گزارش جدید خود ادعا کرده روسیه، چین و ایران به شکل فزاینده ای از شبکه های تبهکار برای انجام فعالیت های جاسوسی و عملیات هک علیه کشورهایی که دشمن قلمداد می کنند، مانند آمریکا، استفاده می کنند.

به نوشته نیوزویک، این افشاگری کمرنگ شدن مرز بین فعالیت های هدایت شده از سوی دولت ها و اقدامات غیرقانونی باندهای تبهکار سایبری را نشان می دهد که نگرانی هایی را برای مقامات امنیتی کشورهای و کارشناسان سایبری ایجاد کرده است.

نیوزویک مدعی شد: این گزارش نشان می دهد که چگونه دولت ها از مهارت های هکرهای تبهکار برای تقویت فعالیت های سایبری خود بدون متحمل شدن هزینه های بیشتر استفاده می کنند. از نظر این دولت ها، مشارکت این چنینی، دامنه و کارامدی عملیات سایبری را افزایش می دهد و به هکرها فرصت های جدیدی برای کسب سود و حمایت دولت ها می دهد.

یکی از ادعاهای ذکر شده در گزارش مایکروسافت، دخالت یک گروه تبهکار سایبری و ارتباط آن با ایران است که با موفقیت در سایت دوستیابی رژیم اسرائیل نفوذ کرده و تلاش می کند اطلاعات فردی بدست آمده را بفروشد یا از آن ها اخاذی کند. مایکروسافت ادعا می کند که به نظر می رسد این عملیات با دو هدف انجام می شود: شرمسار کردن (رژیم) اسرائیل و کسب درآمد.

در این گزارش ادعا شد که در مورد دیگری، یک شبکه تبهکار روسی در ماه ژوئن (تیر) به بیش از ۵۰ وسیله الکترونیکی مورد استفاده از سوی ارتش اوکراین دسترسی پیدا کرد که هدف آن احتمالا دستیابی به اطلاعات محرمانه به منظور حمایت از عملیات روسیه در اوکراین بوده است.

نیوزویک نوشت: تام برت معاون اعتماد و امنیت مشتریان در شرکت مایکروسافت گفت که این شرکت شاهد حرکت به سوی ترکیبی از فعالیت های دولتی و جرائم سایبری از سوی هر یک از این دولت ها است.

طبق این گزارش، شاهدی دال بر به اشتراک گذاشتن منابع بین روسیه، چین و ایران در همکاری آنها با شبکه های سایبری وجود ندارد.

شرکت مایکروسافت در تحلیل تهدیدهای سایبری خود بین ژوئیه ۲۰۲۳ و ژوئن ۲۰۲۴ فاش کرد که مشتریان این شرکت با بیش از ۶۰۰ مورد رویداد سایبری در روز مواجه بوده اند که در آنها از تاکتیک هایی همچون هک کردن، فیشینگ (تلاش برای بدست آوردن اطلاعات کاربران) و بدافزارها استفاده شده است.

نیوزویک مدعی شد: عملیات سایبری روسیه در وهله نخست اوکراین را هدف قرار می دهد و بر سامانه های نظامی و دولتی این کشور متمرکز است و در عین حال به دنبال اشاعه اطلاعات نادرست است که هدف آن تضعیف حمایت بین المللی از اوکراین است.

این گزارش مدعی شد: علاوه بر اینها، شبکه های مرتبط با روسیه، چین و ایران از طریق وبسایت های جعلی و انحراف حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به ویژه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکا، رای دهندگان آمریکایی را هدف قرار داده اند.

نیوزویک نوشت: تحلیلگران مایکروسافت با تکرار ارزیابی اطلاعاتی آمریکا عنوان کردند که روسیه بر کارزار انتخاباتی کامالا هریس نامزد دموکرات ها متمرکز است و ایران تلاش می کند نامزدی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را تضعیف کند.

روسیه و ایران این ادعاها را درباره فعالیت های سایبری با هدف قرار دادن رای دهندگان آمریکایی تکذیب کرده اند.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن نیز با رد این ادعاها آن را بی پایه و اساس توصیف کرده و آمریکا را به اشاعه اطلاعات نادرست درباره تهدیدهای هکری چین متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر به نقل از مقامات دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) آمریکا مدعی شده بود که روسیه، چین و ایران از ابزارهای هوش مصنوعی برای تحت تأثیر قرار دادن رای‌دهندگان و تقویت کمپین‌های ضدآمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور استفاده می‌کنند.

  • ۰۳/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">