ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ما و بیست و ششمین جیتکس

| دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - بزرگراه فناوری - صدای زنگ بیست و ششمین نمایشگاه جیتکس دبی در منطقه خاورمیانه پیچید تا یک بار دیگر اماراتی‌ها ثابت کنند که در برگزاری مهم‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه همچنان بی‌رقیب و پیشتاز هستند.

قصد قیاس جیتکس و الکامپ ما هم به موضوع تکراری علم بهتر است یا ثروت تبدیل شده است. ما بازار اول مصرف در منطقه هستیم و اماراتی که امروز خود را سردمدار برگزاری مطرح‌ترین نمایشگاه در منطقه می‌داند به نوعی کوچک‌ترین بازار مصرف شناخته می‌شود.

اینکه چرا چنین است و چنان نیست را شاید یک کتاب پاسخ‌گو باشد و در مجال چند سطر نمی‌گنجد. لذا همین بس که نمایشگاه منظم جیتکس که دل هر ایرانی با دیدن آن می‌سوزد، حاصل یک همکاری چندجانبه میان دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در دبی است.

اما بگذارید به نمایشگاه جیتکس امارات از منظر جدیدی نگاه کنیم، الکامپ و گلایه‌هایش همچون گذشته باشد برای وقتی دیگر. آمار رسمی در سایت جیتکس نشان می‌دهد که سال گذشته قریب به 127 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند. همین آمار می‌گوید که هفت درصد بازدیدکنندگان جیتکس را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند که به عبارتی چیزی در حدود 9 هزار ایرانی دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود.

و حالا یک سورپرایز! اگر به‌طور متوسط هزینه رفت و آمد، اقامت و سایر موارد را که در ایام برگزاری نمایشگاه جیتکس کمی تا قسمتی نیز افزایش می‌یابد، یک میلیون تومان در نظر بگیریم، به عدد جالب 9 میلیارد تومان می‌رسیم. به‌عبارت دیگر ایرانی‌ها سال گذشته و تنها بابت پنج روز حضور خود در دبی قریب به 9 میلیارد تومان در این شهر کوچک خرج کرده‌اند.

البته هزینه حضور ایرانی‌ها در غرفه‌های جیتکس و سایر هزینه‌های تفریحی در این عدد گنجانده نشده است. فکرتان مشغول شد؟ شما هم به این فکر می‌کنید که با این پول چه می‌توان کرد؟ یا آنکه دارید به این فکر می‌کنید که دبی کوچک از بابت برگزاری یک نمایشگاه پنج‌روزه در کل چه مقدار به جیب می‌زند؟ شاید هم دارید فکر می‌کنید اگر یک‌پنجم این پول در کشور هزینه می‌شد چه می‌شد؟

  • ۸۵/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">