ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری)گفت: آن دسته از شرکت های ارایه دهنده اینترنت پر سرعت ( PAP ) که تمایل به ارایه خدمات وایمکس دارند باید حق لیسانس بپردازند و پروانه بگیرند.

"لطف الله سبوحی"در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت ها تا پایان سال جاری فرصت دارند ، نسبت به دریافت پروانه وایمکس ( اینترنت بی سیم) اقدام کنند، در غیر این صورت باید خدمات آنها متوقف شود.

وی افزود: دو شرکت "داتک" و "لایزر" که با داشتن پروانه PAP هم اکنون در حال ارایه خدمات وایمکس ( اینترنت بی سیم ) هستند، برای دریافت پروانه وایمکس اعلام آمادگی کرده اند اما تاکنون اقدام عملی از سوی آنها صورت نگرفته است.

وی باتاکید بر لزوم شرایط برابر در بازار رقابت ،افزود: این شرکت ها باید مشابه سایر صاحبان پروانه وایمکس حق لیسانس پرداخت کرده و در شرایط برابر با آنها رقابت کنند.

سبوحی مبلغ حق لیسانس پروانه وایمکس را برای تهران حدود 300 میلیارد ریال ( 30 میلیارد تومان) عنوان کرد و گفت: متقاضیان 40 درصد این مبلغ را به صورت نقدی و باقیمانده آن را به صورت اقساط می پردازند.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات در مورد تعداد مشترکان وایمکس گفت: شرکت هایی که از این سازمان پروانه دریافت کرده اند هنوز خدمات خود را ارایه نکرده اند.

گفتنی است، تاکنون شرکت های داتک و لایزر در ایران اقدام به ارایه خدمات وایمکس کرده اند. شرکت داتک چندی پیش اعلام کرد که 46 هزار مشترک وایمکس دارد.

سبوحی در مورد صدور پروانه وایمکس سیار ( در حال حرکت ) گفت: سازمان این موضوع را پس از راه اندازی خدمات وایمکس ثابت بررسی می کند و صدور پروانه وایمکس سیار بستگی به کشکش بازار و راه اندازی اپراتور سوم دارد.

  • ۸۸/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">