ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهان‌آبادی گفت: در طرح جدید سامانه‌هایی که اطفال و سایر افراد بتوانند موارد کودک‌آزاری را اعلام کنند در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، گفت: لایحه مذکور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی و ارزیابی است.

وی با بیان اینکه این لایحه از مواد متعددی تشکیل شده و کمیسیون نیز طرح‌ها و لوایح دیگری نیز در دستور کار دارد، افزود: مقرر شد تا گروهی از کمیسیون این لایحه را بررسی کرده و گزارش آن را به کمسیون ارائه دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: احتمالا لایحه مذکور یک ماه دیگر برای بررسی در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

جهان‌آبادی با بیان اینکه در لایحه مورد نظر، مجازات‌های سنگین و بازدارنده برای افرادی که به کودک‌آزاری مبادرت کنند در نظر گرفته شده، گفت: این مجازات‌ها برای تمامی کودک‌آزاران اعم از والدین، مربیان و سایر اشخاصی که حقوق کودکان از جمله ممانعت از تحصیل و  کار اجباری را  نقض می‌کنند، شامل می‌شود.

وی ادامه داد: جزای نقدی و حبس‌های بلندمدت برای افرادی که کودکان را مورد آزار قرار می‌دهند از جمله مجازات پیش‌بینی شده در این لایحه است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در این قانون تکلیف و مسئولیت نهادهایی مانند بهزیستی، اورژانس‌های اجتماعی مشخص شده و همچنین در این طرح سامانه‌هایی که اطفال و سایر افراد بتوانند موارد کودک‌آزاری را اعلام کنند نیز در نظر گرفته شده است.

جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه تعیین مجازات نمی‌تواند به تنهایی مانع کودک‌آزاری شود، گفت: بازدارندگی در جامعه علاوه بر بحث جزا، نیازمند کار فرهنگی و همچنین نیازمند ایجاد موانع و از بین بردن شرایط بروز جرم است.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: نهادهای فرهنگی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و همچنین رسانه‌ها وظیفه دارند بحث کارشناسی دقیق پیرامون این آسیب‌ها انجام دهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

  • ۹۶/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">