ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجمع تشکل های ICT اعلام موجودیت کرد

| دوشنبه, ۱۹ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

اولین جلسه مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات ارتباطات ایران با حضور رییس هیات موسسه این مجمع، سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات، اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم افزار، اتحادیه‌ی ماشین‌های اداری، مجمع ناشران الکترونیک، انجمن شرکت‌های اینترنتی و انجمن آموزشگاه‌های رایانه‌یی برای تشریح برنامه‌ها و اهداف این تشکل در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تشکیل جلسه داد.
به گزارش (ایسنا)، در ابتدای این جلسه «مسعود شنتیانی» نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات با بیان این که این هفت تشکل به راحتی می‌توانند تمام مشکلات را تحت پوشش خود قرار دهند،گفت: تشکل فناوری اطلاعات از صنف‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام فعالیت متفاوتی را انجام می‌دهند و هدف ما از تشکیل دادن این مجمع این بود که هر مجموعه‌ی فعالیت خاص خودش را انجام دهد و مسائل و مشکلات کلان IT را از طریق مجمع حل کنیم؛ این مجموعه تمام مسائل ICT کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد .
وی تصریح کرد: ویژگی مهم تشکیل مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها در آن عضو نیستند و توسط صنف مربوط حل می‌شود و در این تشکیل مسائل عمومی‌ با قدرت بیشتری حل می‌شود.
شنتیایی در ادامه خاطرنشان کرد:اخذ مجوزهای قانونی برای تهیه اساس‌نامه‌ی وتشکیل هیات رییسه تا پایان سال انجام می‌شود.
مهندس «محمد‌علی شهرستانی» رییس مجمع ناشران الکترونیک با بیان این که تمام مشکلات کشور، با درک صحیح از صنعتICT به سادگی قابل حل است گفت:صنعتICT در حال حاضر به عنوان پایه‌ی رشد و توسعه‌ی برای اکثر کشورها مطرح است و ما باید از این فرصت برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم.
وی گفت: انگیزه‌ی ما از تشکیل مجمع تشکل‌ها‌ی فناوری اطلاعات جلوگیری از انحصارطلبی است.
وی با اعلام موافقت مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات در رابطه با مصوبه هیات دولت برای تولی‌گری وزارت ICT برای ارایه‌ی مجوز گفت: ما از این تفکر حمایت می‌کنیم و مرجع قراردادن وزارتICT برای رعایت حداقل‌ها توسط بخش خصوصی کارمناسبی است.
«محمدرضا طلایی» رییس اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم افزار در ادامه‌ی این جلسه اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات رفع مشکلات عام صنفIT بوده و مسایل تخصصی توسط خود صنف‌ها حل خواهد شد.
وی ادامه داد: ما برای ارتقای فعالیت حمایت از منافع مشترک و معرفی اعضا به وزارت‌خانه‌ها برای استفاده از امکانات بخش خصوصی مجمع تشکل‌ها را تشکیل دادیم و به عنوان مشاور سه قوه برای حل مشکلات بخش خصوصی قرار داریم.
وی با بیان این که این تشکل وابسته به اتاق بازرگانی است،گفت: این مجمع تصمیم دارد که دانش فنی خارج را به داخل کشور جذب کند و پتانسیل داخل را به کشورهای خارجی صادر کند تا شاهد تقویت زیرساخت‌های کشور باشیم .
به گزارش ایسنا، «مسعود ریاضیات» رییس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی در ادامه‌ی این جلسه گفت: هم اکنون زندگی ما با صنعتIT پیوند خورده و لازمه‌ی توسعه فعالیت‌ها در مجمع این است که همه تخصص‌ها حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: مجمع تشکل‌ها از قدیمی‌ترین و با سابقه ترین صنف‌ها تشکیل شده و باید جلوی انحصار طلبی را در صنف بگیریم .
ریاضیات تاکید کرد: همه ما باید همکار باشیم تا بتوانیم مسایل عمومی‌ مملکت را حل کنیم .
وی با تاکید بر این که اتاق بازرگانی تریبون بخش خصوصی است گفت: ما امیدوار هستیم که بخش بزرگی از مشکلات صنف فناوری اطلاعات را حل کنیم .
وی با اعلام خبر موافقت وزیرICT را با اساس نامه اتحادیه‌ی ISP ‌ها گفت: در آینده‌ی بسیار نزدیک اتحادیه‌ی ISP تشکیل خواهد شد .
درادامه‌ی این جلسه «سعید خرازی» رییس انجمن صنفی آموزشگاه‌های رایانه‌یی تهران با بیان این که بحث آموزش در نظام صنفی رایانه‌یی و آموزشگاه‌های خصوصی این خلاء را پر می‌کنند.
وی با اعلام این که در حال حاضر 3200 آموزشگاه رایانه وجود دارد،گفت: ما نیاز به مراکزی داریم تا شکاف میان دانشگاه و بازار را پر کند و چطور ممکن است که در نظام صنفی رایانه‌ای برای این قشر عظیم جایگاهی در نظر گرفته نشده است.

  • ۸۴/۱۰/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">