ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محور اصلی کار "حریفان" در حوزه بازیهای رایانه ای را "قهرمان سازی" عنوان کرد و گفت: محور کار ما در حوزه "بازی (گیم) ملی" پهلوان سازی، باید باشد.
به گزارش ایرنا، "محمدرضا جعفری جلوه" در مراسم رونمایی از نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای در تالار اندیشه حوزه هنری، افزود: امروز هنر - رسانه ها خیلی نرم در وجود ما می نشینند و ما و بویژه کودکان و نوجوانان را تصرف می کنند.

برنامه جشن رونمایی نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای "اسرا" شنبه شب با حضور معاون امور سینمایی، رئیس حوزه هنری و شماری از نمایندگان مجلس، مدیران فرهنگی ، هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه بازی کشور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید برای مقابله با این جنگ نرم محور کار خود در عرصه بازیهای رایانه ای را مبتنی بر پهلوان سازی قرار دهیم .

وی با اشاره به ویژگی های بازی ملی، توضیح داد: بازی که مبتنی بر حجب، حیا، عفاف، پایداری، حماسه و بصیرت، عشق و مهربانی - و بسیاری دیگر از صفات و منش پهلوانی و فرهنگ ایرانی - ، باشد.

جعفری جلوه ادامه داد: احیای این فرهنگ فقط از طریق "گیم ملی" که در خود اقدامات سلبی و ایجابی دارد، امکان پذیر است.

معاون امور سینمایی همچنین تصریح کرد که بازی ملی به کار نمی آید مگر با نظام ملی رده بندی سنی و در حقیقت چنین نظامی مقوم گیم ملی است .

وی با اشاره به ویژگی های نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای، افزود: این نظام برای بازداشتن نیست بلکه سامان دهنده تولید و توزیع در این عرصه حساس است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: رسانه های سینما و بازیهای رایانه ای با توجه به جایگاه و انبوه مخاطب از سوی کانون قدرت جهانی(آمریکا) در خدمت جهانی سازی است و محو فرهنگ ها، هویت ها و در نهایت در جهت کشتن فطرت انسان قرار گرفته است.

جعفری جلوه، تاکید کرد: با توجه به اینکه ما می دانیم انگیزه پشت صحنه سینما و گیم در مرکز قدرت جهانی سازی (آمریکا) در هالیوود و عرصه های مکمل (بازی رایانه ای) چیست ، باید تشریک مساعی کنیم و "گیم ملی" را همچون "سینمای ملی"، تعریف کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل و حمایت جدی نهادهای مختلف از دست اندرکاران حوزه بازی رایانه ای تاکید کرد و افزود: بازی ملی با عزم و توجه ملی بوجود می آید.

  • ۸۷/۱۰/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">