ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: طرح انتقال فیبر نوری به درب منازل هم اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سرمی گذراند.

صابر فیضی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران در طرح اتصال فیبرنوری به منازل هم به عنوان کارفرما و هم به عنوان مجری فعالیت دارد ، اظهار داشت: توسعه فیبرنوری به منازل نشان از آمادگی ایران در مورد توسعه فناوری های نو دارد.

وی با بیان اینکه مخابرات در حال آماده سازی ارتباطات برای اجرای کامل این طرح در کشور است، اظهار داشت: سهم دولت در این پروژه 20 درصد درنظر گرفته شده است.

فیضی ادامه داد: با اجرای این طرح در کشورامکان حل مشکل اینترنت در بازده فنی و اقتصادی امکانپذیرمی شود.

ظهور شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی و لزوم دسترسی سریع‌تر و بهتر به این شبکه برای انتقال دیتا از جمله موارد مهمی است که بهره‌‏گیری از فناوری‌های نو را در دسترسی به اطلاعات و ارتباطات سریع‌تر، بیشتر از گذشته محسوس می‌کند‏‎.‎ از جمله این ابزارها می‌توان به کابل‌های فیبرنوری اشاره کرد که ایده به‌کارگیری آن پس از اختراع لیزر شکل گرفت و از سال ‏‏1977 به بعد به‌خاطر قابلیت‌های ویژه آن در شبکه مخابرات به کار گرفته شد. فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشمگیری در دنیا در حال گسترش است و در سال‌های اخیر در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راه‌های برون رفت از عقب‌ماندگی دیجیتالی عنوان شده است. در حال حاضر دنیا به سمت این تکنولوژی پیش می‌رود به عنوان مثال اجرای این پروژه در ژاپن 60‌درصد پیش رفته است و در ‏کشورهای اروپایی مانند سوئیس، آلمان، هلند و برخی کشورهای دیگر و به‌طور وسیع در آمریکا در حال اجرا است.

اما مسوولان کشورمان گام‌های اجرایی این پروژه را به کندی و به صورت آزمایشی برمی‌دارند.

هیات دولت طرح انتقال فیبرنوری به منازل را در بهمن ماه سال گذشته تصویب کرد که براساس آن به وزارت ارتباطات اجازه داده شد با صدور پروانه لازم، فیبرنوری به درب منازل، کارگاه‌ها و مراکز کسب‌وکار منتقل شود.

براین اساس و با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی سهم دولت در این زمینه ۲۰ درصد است و مابقی این سهم به شرکت‌ها و موسسات بزرگی که در این‌باره سابقه فعالیت دارند و می‌تواند واگذار شود. در آخرین نظر از سوی مسوولان شرکت مخابرات گفته شده که آماده‌سازی امکانات لازم، اتصال فیبرنوری به منازل در چند نقطه از کشور آغاز شده است و این پروژه هم‌اکنون در منطقه عسلویه هم به صورت تجاری و هم در منازل به طور کامل اجرایی شده است.این درحالیست که وزیر ارتباطات چندی پیش اعلام کرده پروژه انتقال فیبر نوری به درب منازل هیجده ماه زمان می برد که اکنون در حال گذراندن مقدمات است و تا سه ماه آینده این طرح کلید می خورد.

  • ۹۰/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">