ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات 3 میلیون مشترک جدید جذب می‌کند

| دوشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۸:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از برنامه جذب 3 میلیون شماره تلفن همراه جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، صابر فیضی در مجمع سالانه عمومی عادی شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: شرکت مدیریت املاک در شرکت مخابرات ایران به تازگی تأسیس شده که این شرکت در سال 90 وظیفه مدیریت املاک شرکت را برعهده خواهد داشت.

وی مهم‌ترین خدمات ارزش افزوده که در تمامی بخش‌های مخابرات قابل تعریف است را شامل خدمات IN، GPRS، MMS، SMS تلفن ثابت و SMS تلفن همراه، ADSL و ACS نام برد و در توضیح سرویس ACS ادامه داد: امروزه سرویس ACS مورد توجه بسیاری از کابران قرار گرفته و شرکت مخابرات ایران نیز با رویکردی جدید به سرویس‌های ارزش افزوده متمایز شده است که پس از آمادگی ارائه‌دهندگان محتوا ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن تشریح اهداف شرکت مخابرات در سال 89، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده را بیان کرد.

وی گفت: در سال 89 دایری 50 هزار شماره تلفن ثابت پیش‌بینی شده بود که در عمل 560 هزار شماره دایر شد و برنامه پیش‌بینی با 112 درصد محقق گشت.

وی ادامه داد: همچنین در سال 89 برای تلفن همراه دایری 3 میلیون شماره پیش‌بینی شده بود که با دایری 5 میلیون و 731 هزار شماره برنامه پیش‌بینی شده با رشدی برابر 191 درصد محقق شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: همچنین در نصب پورت پرسرعت و دایری پورت پرسرعت به ترتیب برنامه 2 میلیون و 620 هزار پورت و 2 میلیون و 837 هزار و 900 پورت پیش‌بینی شده بود که با نصب 507 هزار و 629 هزار و دایری 156 هزار و 388 پورت به ترتیب برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دو زمینه با درصد 19.3 و 5.5 محقق شده است.

فیضی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان برنامه‌ها و چشم‌انداز سال آینده شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد در سال آینده دایری یک میلیون شماره تلفن ثابت، دایری 3 میلیون شماره تلفن همراه، نصب 2 میلیون و 175 هزار پورت پرسرعت دیتا، دایری 2 میلیون و 845 هزار پورت پرسرعت دیتا را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین معرفی و ارائه حداقل 10 سرویس جدید در حوزه تلفن همراه و اهتمام به توسعه خدمات نوین در عرصه تلفن ثابت و فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های شرکت مخابرات در سال 90 است.

فیضی با اشاره به مهمترین قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت شرکت مخابرات ایران این شرکت را مشمول قوانین تجارت، اصل 44، پروانه فعالیت و قانون کار دانست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن تشریح عملکرد اجرای شرکت مخابرات ایران در زمینه تلفن ثابت اظهار داشت: در پایان سال 89 مجموع شماره‌های تلفن ثابت کشور به 25 میلیون شماره رسیده است و شبکه تلفن ثابت کشور از لحاظ تعداد خطوط با 598 هزار و 179 شماره افزایش مواجه بود که نسبت به سال قبل 2.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

فیضی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در پایان دوره مورد بررسی به 34.05 به ازای هر یک صد نفر رسیده که با 0.26 درصد واحد افزایش نسبت به سال قبل رشدی معادل 0.77 درصد راه به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تعداد کل روستاهای دارای سکنه را در سال 89 برابر 35 هزار و 702 روستا عنوان کرد که کل روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی به ترتیب 34 هزار و 32 هزار روستا است.

وی گفت: بیشترین دفاتر ICT روستایی با 866 دفتر در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده و بیشترین‌ روستاهای دارای ارتباط و دارای تلفن خانگی متعلق به خراسان رضوی و فارس است.

فیضی گفت: بیشترین اماکن و مزارع دارای تلفن خانگی و ارتباط متعلق به استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در تشریح عملکرد شرکت ارتباطات سیار توضیح داد: مجموع تلفن‌های سیار کشور به 41 میلیون شماره رسیده که از این تعداد 39 درصد دائمی و 61 درصد اعتباری است.

وی گفت: ضریب نفوذ سیار کشور در پایان سال مورد بررسی 54.86 به ازای هر یکصد نفر رسید که نسبت به سال قبل 7.99 واحد افزایش نشان داده است.

فیضی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه را 29 هزار نفر در پایان سال 1389 اعلام کرد که نسبت به سال قبل معادل 3.4 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیح داد: تعداد پرسنل شرکت مخابرات ایران در پایان سال 89 معادل 3.5 درصد کل پرسنل، تعداد پرسنل شرکت مخابرات استانی معادل 93.4 درصد کل پرسنل و تعداد پرسنل شرکت ارتباطات سیار معادل 3.1 درصد کل پرسنل شرکت مخابرات ایران است.

  • ۹۰/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">