ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیریت امنیت شبکه ها از راه دور

| سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکتها، سازمان ها و مراکز اداری از هم اکنون باید برای استفاده از نسل جدیدی از ابزار امنیت شبکه بر مبنای فن آوری SaaS آماده شوند.

با ابداع یک فن آوری امنیتی جدید، مدیران شبکه نیازی به حضور در محیط فیزیکی شبکه های محلی نخواهند داشت و وضعیت حفاظتی سازمان ها از دوردست و تنها از طریق یک رایانه متصل به اینترنت در هرکجای جهان قابل مدیریت خواهد بود.

بنا بر گزارش نشریه معتبر فوربس، این فن آوری که در قالب یک ابزار تحت وب با عنوان Panda Managed Office Protection به دنیای امنیت IT معرفی شده، بر مبنای تئوری SaaS (نرم افزار بر مبنای خدمات) عمل می کند.

تئوری SaaS بر این عقیده است که توسعه اینترنت، دسترسی گزیرناپذیر سازمان ها به آن و نیز آنلاین شدن اغلب فرآیندهای رایانه ای، موجب خواهد شد که بسیاری از ابزار امنیتی نیازی به نصب مستقیم و استقرار در سیستم ها و شبکه های محلی نداشته باشند و بسیاری از پردازش های ضروری خود را به شکل آنلاین و از طریق خدمات اینترنتی انجام دهند. این تئوری که بسیاری از بزرگان فن آوری اطلاعات مانند Microsoft، Google، Apple و ... را مجذوب کرده است بزرگترین مزیت خود را افزایش سرعت و ظرفیت عملیاتی سیستم های رایانه ای می داند.

Panda Managed Office Protection که توسط شرکت امنیتی Panda Security و مخصوص شرکت های کوچک تا متوسط (SMB) طراحی شده است، لزوم حضور مدیر شبکه در محیط فیزیکی سازمان را حذف می کند و به وی امکان می دهد تا از هرکجای دنیا و در هر زمان، تنها از طریق یک رایانه متصل به اینترنت، شرایط حفاظتی کل شبکه و تمامی ایستگاه های کاری متصل به آن را مدیریت کند.

بنا بر اعلام فوربس، ابزار Managed Office Protection یکی از مؤثرترین ابزار امنیتی برای مقابله با نسل جدید تهدیدهای اینترنتی ست که بکارگیری آن موجب صرفه جویی قابل توجه در هزینه های تمام شده سازمانی در حوزه امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات می گردد.

علاوه بر این، نیروی انسانی، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و سایر منابع امنیتی نیز شامل این صرفه اقتصادی خواهند گردید.

حفاظت پیشگیرانه در برابر انواع کدهای مخرب اینترنتی، تعریف و اعمال سیاست های مختلف امنیتی در یک شبکه محلی و قابلیت مدیریت متمرکز شبکه از دوردست، مهمترین مزیت های Panda Managed Pggice Protection اعلام شده است.
دریافت رایگان:

http://www.pandasecurity.com/enterprise/downloads/managedprotection/
منبع خبر:

http://www.forbes.com/feeds/prnewswire/2008/12/18/prnewswire200812180830PR_NEWS_USPR_____LATH004.html
منبع اصلی خبر:

http://www.crn.com/security/212201234
تهیه و ویرایش خبر: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">