ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل ایرانسل پاسخگو باشد

| چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۱۱:۰۱ ق.ظ | ۱ نظر

عبدالله افتاده - رونامه فناوران اطلاعات اوایل هفته گذشته در گفت‌وگویی اختصاصی با وزیر ارتباطات به بررسی وضعیت ارتباطات کشور پرداخت که وزیر محترم در بخشی از این گفت‌وگو درباره قاچاق مکالمه روی شبکه‌های تلفن همراه به ویژه در شبکه اپراتور دوم، اشارات صریحی داشت.ایشان با بیان اینکه برخی روی شبکه ایرانسل به قاچاق مخابرات مشغولند از اپراتور دوم خواست برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها، هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت مشخصات خریداران سیم‌کارت‌هایش اقدام کند.اما گویا گروهی از رسانه‌های نزدیک به اپراتور دوم موبایل، در یک بازی رسانه‌ای و با تحریف واقعیاتی که در آن گفت‌وگو مورد بحث قرار گرفت، سعی دارند این موضوع مهم را که منافع اقتصادی و امنیت کشور را تهدید می‌کند، مصادره به مطلوب کنند.

این اتفاقات سبب شد که در یادداشتی که مستقیما خطاب به علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل ایرانسل می‌نویسم، سوالات رسانه خود را به عنوان چشم ناظر و نماینده افکار عمومی مطرح کنم.

آقای دزفولی! در گفت‌وگوی مذکور با دکتر سلیمانی، ایشان هرگز «اپراتور دوم» را به قاچاق مخابرات متهم نکرده است که دوستان، مثلا در سایت «همنا» بخواهند در فرار رو به جلو درصدد تکذیب چنین فعالیتی از سوی ایرانسل برآیند و بد نیست خود جنابعالی تیترهایی از جمله «وزیر ارتباطات سخنان خود را تکذیب کرد» را مطالعه و نظر خود را صریحا بیان کنید.

جالب اینکه اصولا سوال خبرنگار «همنا»با تحریف متن صریح گفت‌وگوی فناوران ساخته و پرداخته شده است.برای اینکه سخن به درازا نکشد، بگذارید مطلب را با چند سوال به پایان ببرم و منتظر پاسخ شما باشم.ضمن اینکه قاعدتا درباره تکذیب سخنان وزیر،‌ روابط عمومی وزارتخانه باید اظهارنظر بکند.
و اما چند سوال صریح از مدیر عامل ایرانسل
1- آقای دزفولی! اگر به گفته شما، ایرانسل از لحاظ فنی قادر به قاچاق مخابرات نیست، چطور در همان گزارش مورد نظر مدیر روابط عمومی ایرانسل قطع 350 مشترک در ماه را توسط این اپراتور به خاطر اقدام به ترمینیشن تایید کرده است؟

2- آیا مجموعه ایرانسل که مدیران ارشد آن خود از بدنه وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان هستند، نباید نسبت به منافع ملی حساس باشند و از روش‌های حرفه‌ای اما غیر اخلاقی معمولی بپرهیزند ؟

3- با توجه به اعلام وجود 12 میلیون مشترک فعال در شبکه ایرانسل به گفته این اپراتور،‌ آیا مدیران ایرانسل خود را ملزم به پاسخ گویی به رسانه‌ها می‌دانند؟

4- آیا قاچاق مخابرات «روی» شبکه اپراتور دوم انجام می‌شود یا نه؟
منبع : فناوران

  • ۸۸/۰۲/۳۰

نظرات  (۱)

  • مهرداد نبی پور
  • من میتوانم با یک پیشنها د خوب وکاری برای ایرانسل ، درآمد آن را بالا ببرم اگر مایل به صحبت بودید میتوانید برایم پیغام بگذارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">