ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراسم اسکار هدف جدید هکرها

| سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۸۷، ۱۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - هشتاد و یکمین مراسم جوایز اسکار که در 22 فوریه سال جاری برگزار خواهد شد با موج وسیعی از حملات خرابکاران در اینترنت روبروست.

بسیاری از شرکت های امنیتی هشدار داده اند که نامه های الکترونیک ، لینک های اینترنتی و سایت ها و صفحاتی که به نحوی به مراسم اسکار مربوط می شوند، ممکن است عاملی برای آسیب پذیر کردن رایانه ها، انجام نفوذهای غیر مجاز و سرقت اطلاعات محرمانه کاربران باشند.

بنابر گزارش PandaLabs ، مرکز تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه ای، اغلب حملات تخریبی که در پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به جوایز اسکار انجام می شوند، از طریق صندوق های پست الکترونیک فعال می گردند؛ بنابراین به کاربران اینترنت توصیه می شود که مراقب نامه ها و پیغام های دریافتی خود باشند و رایانه خود را به ابزار ضد هرزنامه مجهز کنند .

هم چنین لابراتورهای امنیتی پاندا در گزارش جدید خود اعلام کرد که سوء استفاده از عنوان شخصیت های مشهور هنری و سینمایی مانند بازیگران هالیوود عامل مهمی در انتشار کدهای مخرب رایانه ای و شیوع آلودگی های اینترنتی در سال گذشته میلادی بوده است و هدف قرار گرفتن مراسم اسکار درسال جاری ، نخستین حملات جدی خرابکاران علیه کاربران سینمادوست اینترنت در سال 2009 محسوب می شود.

بررسی های دیگر پاندا نشان داده است که در سال 2008 ، برد پیت و تام کروز ، دو نام مشهوری بودند که هدف بیشترین سوء استفاده خرابکاران در طراحی و اجرای حملات اینترنتی قرار گرفتند.

بریتنی اسپیرز ، آنجلینا جولی و جسیکا آلبا نیز نام های دیگری بوده اند که حاشیه های اخلاقی و حرفه ای آن ها دستمایه خرابکاران برای آلوده کردن شبکه جهانی اینترنت گردید .

به نظر می رسد مراسم اسکار امسال محک جدی شرکت های امنیتی در مقابله با حملاتی است که با سوء استفاده از نام های مشهور هنری و سینمایی کاربران اینترنت را فریب می دهند .

اما از طرف دیگر این شرکت ها نقش کاربران اینترنت را نیز در کنترل انتشار آلودگی مهم می دانند و به آن ها توصیه می کنند تا از باز کردن نامه های ناشناس و کلیک بر روی لینک های نامشخص با موضوع مراسم اسکار یا نام های مشهور هنری خودداری کنند.
منبع خبر: Panda Security Press Room

ویرایش: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">