ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسمی به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم معارفه شد.

به گزارش فارس، مراسم تودیع محمود واعظی و معارفه محمدجواد آذری جهرمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در وزارت ارتباطات برگزار شد.

واعظی در دولت دوازدهم به سمت ریاست نهاد ریاست جمهوری و ریاست دفتر رئیس‌جمهور منصوب شده است. 

در این مراسم محمود واعظی اظهار داشت: اگر کاری انجام شده کار یک نفر نیست و اگر مشکلی هست آن را به گردن می‌گیرم. 

وی گفت: آقای جهرمی در مدتی که معاون من بودند خوب کار کردند، یک ناسپاسی را در برخی گروه‌ها شاهد بودیم که نمی‌دانم با چه هدفی این کارها را کردند. اما من شهادت می‌دهم همه اینها درست نیست و آقای جهرمی را فردی با انگیزه و علاقمند می‌دانم که به عنوان اولین وزیر بعد از انقلاب، راه را برای باقی مدیران جوان باز خواهد کرد، البته برای این امر نباید تا کابینه بعدی صبر کنیم بلکه بنا بر تأکید رئیس‌جمهور، دستگاه‌ها باید خود را برای استفاده از مدیران جوان آماده کنند. 

وی همچنین از اعضای شورای عالی فضای مجازی تشکر و از آقای فیروزآبادی رئیس این شورا تشکر ویژه کرد. 

واعظی همچنین از جهانگیری برای همراهی همیشگی از جمله دقت نظر و صبر در موضوعات مطرح شده در جلسات شورای عالی فضای مجازی قدردانی کرد. 

 

*داشبوردی برای رصد لحظه‌ای پیشرفت دولت الکترونیک ایجاد کنید

در این مراسم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نیز با قدردانی از دعوت از خانواده شهید حججی گفت: شهید حججی اقتدار و صلابت ایرانی‌ها را به نمایش گذاشت که از تجربه چند سال سابقه مدیریتی این را از نجف‌آبادی‌ها سراغ دارم.

وی گفت: مسیری که در دولت یازدهم در بخش ICT باز شد، باید ادامه پیدا کند و بخش‌های پیشران توسعه در کشور شناسایی شود و مورد تمرکز قرار بگیرند. 

وی گفت: امسال نیز یکی از اولویت‌های اصلی کشور مسائل اقتصادی است که یک مسئله اصلی در اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است، زیرا در مجموعه سیاست‌های آن تمرکز وجود دارد. ICT در پنج رویکرد اصلی شامل درونزایی، برون‌نگری، صادرات، توسعه دانش‌محور، عدالت‌محوری و مردمی بودن اقتصاد حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه نمی توان به خاطر برخی آسیب‌ها نگاه سلبی به فضای مجازی داشت، گفت: در رشته‌های صنعتی سنتی نیز آسیب وجود دارد و هر ابزاری می‌تواند علاوه بر توسعه، باعث قتل و کشتار نیز شود.

وی گفت: یکی از دلایل تأکید دولت بر توسعه خدمات دولت الکترونیک، کاهش فساد اقتصادی است که در این باره صحبت کرده‌ام و باز صحبت می‌کنم و دست برنخواهم داشت. 

جهانگیری ادامه داد: متأسفانه فساد در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند رسوخ کرده که اطلاعاتش را دارم و اگر لازم باشد اعلام می‌کنم ولی بیشتر هدفمان برطرف شدن فساد است.

وی گفت: از وزارت ارتباطات می‌خواهم داشبوردی ایجاد کند که بتوانیم به صورت لحظه‌ای پیشرفت دولت الکترونیک را دنبال کنیم تا اینکه ببینیم کاری که دولت روی آن حساس است چرا انجام نمی‌گیرد، البته می‌دانم وزارت ارتباطات وظایفش را انجام داده و دستگاه‌های دیگر یاری نکردند که به این وسیله باید دستگاه‌ها را شناسایی و از آنها مطالبه کنیم. 

وی گفت: در دولت ما پیرمردها، آقای جهرمی جوان هستند، ما هم زمانی که وزیر شدیم همین سن بودیم. 

وی گفت: آقای جهرمی از زیرکی، توانمندی، هوش و ابتکارعمل برخوردارند و در عمل کسانی که به هر دلیلی ابهام داشتند و مطالبی را به حق و ناحق گفتند، مجبور می‌شوند حلالیت بطلبند و آقای جهرمی نقطه مقابل هر آنچه گفتند خواهد بود. 

 

*ایجاد ظرفیت شغل به معنی ایجاد شغل نیست

در این مراسم محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: میزان اشتغال در حوزه ICT در کشورهای در حال توسعه 2 درصد و در ایران فقط 0.2 درصد است که نشان از ظرفیت این حوزه برای اشتغال در کشور دارد؛ البته ایجاد ظرفیت شغل به معنی ایجاد شغل نیست.

وی گفت: 17 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مرتبط با رشته‌های کامپیوتر و برق هستند؛ اینها همان افرادی هستند که برخی نگرانند این افراد در فضای مجازی چه کاری می کنند، در پاسخ به آنها باید بگوییم کار خاصی نمی‌کنند، باید برایشان کار ایجاد کنیم که در مسیر مورد نظر ما حرکت کنند. 

وی گفت: در پایان چهار ساله دولت دوازدهم هدف گذاری شده که 20 هزار شرکت نوپا، 1000 شرکت متوسط، 100 شرکت بزرگ و 5 شرکت بین‌المللی داشته باشیم و این همان جهاد اقتصادی است. 

وی گفت: کسانی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند بدانند که کار مردم و نظام را لنگ می کنند و بهتر است همدلی را در کشور حاکم کنیم. 

*گفت‌وگوی مکتوب پدرشهید حجمی و وزیر جوان

همچنین در این مراسم در حضور خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی تمبر یابود این شهید رونمایی شد. 

پدر شهید حججی در امضای تمبر یادبود شهید، نوشت: خدایا به ما توفیق بده تا حرف و عملمان یکی باشد تا شرمنده شهیدان نشویم.

جهرمی نیز امضا کرد: راه ماه راه شهید حججی ها خواهد بود.

  • ۹۶/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">