ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هزینه نسخه‌نویسی الکترونیک تکالیف سازمان‌ بیمه‌گر است و نباید از مراجعان (بیمه‌شدگان) هزینه‌ای دریافت شود، گفت: مردم می توانند دریافت هزینه نسخه‌نویسی الکترونیک توسط داروخانه‌ها را در سامانه ۱۴۲۰ ثبت کنند.

شهرام غفاری در گفت وگو با ایرنا افزود: با حذف دفترچه بیمه و نسخه‌نویسی الکترونیک، برخی داروخانه‌ها مدعی افزایش هزینه به دلیل استقرار سیستم برای مشاهده این نسخ در صفحات مانیتور و افزایش سیستم‌های کامپیوتری و نیروی انسانی بوده و بر این اساس، خواهان دریافت هزینه برای نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند.

وی تصریح کرد: بخشی از این مطالبات به‌حق بوده و مطابق با مصوبه ۹.۵ دولت، داروخانه‌ها می‌توانند برای «مکانیزه کردن نسخ کاغذی» تا چهارم آذر ماه مبلغ چهار هزار تومان دریافت کنند اما این هزینه از تکالیف سازمان‌ بیمه‌گر است و نباید از مراجعان (بیمه‌شدگان) هزینه‌ای دریافت شود.

غفاری ادامه داد: گاه با تغییرات تکنولوژی در فرآیند کسب وکار تحولاتی ایجاد می‌شود و سازمان‌ها ناگزیر به همراهی با تغییرات روز خواهند بود؛ اما نسخه‌نویسی الکترونیک برای داروخانه‌ها نیز سودمند بوده و خطاهای احتمالی را کاهش خواهد داد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به دریافت هزینه نسخه‌نویسی الکترونیک توسط برخی داروخانه‌ها که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده بود نیز گفت: مردم دریافت هزینه نسخه‌نویسی الکترونیک توسط داروخانه‌ها را در سامانه ۱۴۲۰ ثبت کنند.

وی تاکید کرد: شکایات مردمی توسط سازمان بررسی و هزینه دریافتی نیز برگشت داده خواهد شد. همچنین مشاهده این تخلفات در بازرسی‌های میدانی سازمان تامین اجتماعی هم با پیگیری و سبب برخورد با متخلفین خواهد شد.

غفاری با اشاره به گفت وگو با رئیس انجمن داروسازان افزود: دریافت این هزینه از بیمه‌شدگان مورد تایید انجمن داروسازان نیز نبوده و موارد محدود تخلف در این زمینه با تذکر از جانب سازمان‌های مربوطه همراه شده است.

وی اضافه کرد: یکی از داروخانه‌های استان تهران نیز که این هزینه را از بیمه‌شدگان دریافت کرده بود، طی نامه‌ای دلایل دریافت این هزینه را توضیح داد و اکنون هم برای عودت این هزینه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شده بود که با حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و نوشتن دارو در سربرگ پزشکان، با مراجعه به داروخانه اعتبار بیمه بیمار در سامانه تامین اجتماعی چک و مبلغ ۵۱۵۰ تومان برای او فاکتور می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اما ۱۳مردادماه در نشستی خبری اعلام کرد: دریافت هزینه نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی بوده و سازمان تامین اجتماعی این هزینه را پرداخت خواهد کرد.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بر این اساس سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

داروخانه‌ها تا ۴ آذر برای هر نسخه‌ الکترونیک ۴ هزار تومان اخذ می‌کنند

بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">