ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرورگر اینترنت اکسپلورر، دام جدید هکرها

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

جاسوسان سایبری با نفوذ از طریق اینترنت اکسپلورر ، سیستم های رایانه ای قربانیان خود را آلوده و کدهای مخرب را در آن بارگذاری می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری : این آسیب پذیری خطرناک که اصطلاحا به آن “double kill” می گویند بر آخرین نسخه IE و هر نرم افزاری که از هسته IE استفاده می‌کند تاثیر می‌گذارد.
هکرها با آسیب پذیر کردن کد Kernel مرورگر اینترنت اکسپلورر، موجب آلوده شدن سیستم های رایانه‌ای می شوند و بر روی سایر برنامه‌هایی که از Kernel اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، نیز تاثیر می‌گذارند.
جاسوسان سایبری برای رسیدن به هدف خود یک سند مخرب Office را برای قربانی ارسال می کنند و زمانی که قربانی آن سند Office را باز کند، تمامی کدها و بسته‌های مخرب، با سروری از راه دور روی سیستم رایانه‌ای قربانی بارگذاری می‌شوند.
محققین امنیتی اشاره کرده‌اند که در این حمله از روش‌های گذر از کنترل حساب کاربری (UAC)، بارگذاری فایل DLL ، اجرای بدون نیاز به فایل و پنهان‌نگاری استفاده می شود.
با اعلام محققین بخش امنیت آنتی‌ویروس چینی Qihoo 360 مبنی بر وجود چنین آسیب‌پذیری، مایکروسافت بلافاصله اعلام کرده است که به زودی شیوه مقابله با این آسیب پذیری را مشخص و وصله امنیتی آن را منتشر می‌کند.
همچنین مایکروسافت به همه کاربران اینترنت اکسپلورر توصیه کرده است تا از ویندوز ۱۰ و مرورگر Edge استفاده کنند.
کارشناسان همچنین از همه کاربران اینترنت اکسپلورر در سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی و همچنین مردم خواسته‌اند تا اسناد آفیس ناشناس را تا زمانی که از آن‌ها مطمئن نشده‌اند دانلود و باز نکنند و سراغ لینک‌های مشکوک نروند.

  • ۹۷/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">