ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون اطلاع رسانی و فرابری داده‌های مرکز آمار ایران گفت: اجرایی شدن پروژه "مرکز ملی اطلاعات" (‪ National Information Center (NIC‬در انتظار ابلاغیه مصوبه هیات دولت است.
"علیرضا حسینی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: هدف از انجام این پروژه ایجاد نهادی ملی با هدف شناسایی، تعریف، دریافت و توزیع اطلاعات و آمار برای استفاده موثر و مطلوب کاربران عمومی و تخصصی در سطوح مختلف است.
وی اظهار داشت: ایجاد مرکز ملی اطلاعات کشور (‪ (NIC‬برای هماهنگی و روانسازی مبادله اطلاعات و استاندارد کردن اطلاعات رسمی کشور الزامی است.
وی ادامه داد: اطلاعات توسط دستگاه‌های دولتی و نهادهای مختلف تهیه می‌شود و در پایگاهی به عنوان مرکز ملی اطلاعات (‪ (NIC‬جمع آوری خواهد شد.
معاون اطلاع رسانی و فرابری داده‌های مرکز آمار ایران یادآور شد: برای اجرایی شدن این پروژه یا باید مصوبه قانونی وجود داشته باشد و یا مصوبه هیات دولت نیاز است که مصوبه هیات دولت پیشنهاد شد.
به گفته وی، مصوبه را تهیه کرده و به دبیرخانه هیات دولت برای بررسی ارسال کرده‌ایم.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی در مورد ساماندهی اطلاعات آماری در دستگاه‌های دولتی برای ارایه اطلاعات قابل اطمینان اعم از بومی و خصوصی داریم.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل پیشنهاد ایجاد یک سازمان متولی برای انجام این هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و بخش خصوصی ارایه شده است اما در چگونگی عملکرد این سازمان و چگونگی جمع آوری اطلاعات دستگاه‌های مختلف گزینه‌های متعددی وجود دارد.
وی‌تاکید کرد: ما انتظار داریم هر چه زودتر تکلیف طرح مرکز ملی اطلاعات (‪ (NIC‬مشخص شود زیرا با اجرای این پروژه از بسیاری دوباره کاری‌ها که به دلیل نبود این مرکز انجام می‌شود ممانعت خواهد شد.
مدیران برای تصمیم‌هایی که متناسب با شرایط مختلف می‌گیرند نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات مناسب هستند.
تولید اطلاعات دقیق و به موقع برای اتخاذ درست تصمیم‌هایی کلیدی و مهمی که در سطح ملی و کلان اتخاذ شده و تاثیرات و پیادهای ملی و کلانی که بر افراد، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف می‌گذارند بسیار حساس و تعیین‌کننده است.
برای تولید این دسته از اطلاعات که می‌توان به آنها عنوان " اطلاعات ملی" داد، افراد و سازمان‌های مختلف و متعددی درگیر بوده و هریک نقش متفاوتی به عهده دارند.
انجام درست فرایند تولید، دسته بندی، توزیع و ارایه اطلاعات ملی نیازمند یک مدیریت قوی و سازمان یافته است.

  • ۸۴/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">