ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسابقات ملی روباتیک برگزار می شود

| چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

اولین دوره مسابقات ملی روباتیک، در روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آبان ماه در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، به دلیل اهمیت روز افزون ربات ها و توسعه بکارگیری آنها در زمینه های گوناگون زندگی بشر، سالیانه مسابقات گوناگونی در نقاط مختلف جهان برای طراحی، شبیه سازی و ساخت ربات های مختلف برگزار می شود.

در ایران نیز از سال های گذشته توسط مراکز علمی و دانشگاهی مسابقات روباتیک مختلفی برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار شده است.

به منظور ایجاد وحدت رویه و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، امسال برای اولین بار مسابقات ملی روباتیک جشنواره جوان خوارزمی در چارچوب جشنواره خوارزمی برگزار می شود. در سال جاری مسابقات ملی روباتیک در چهار بخش فوتبال دو به دو، شبیه سازی فوتبال دو بعدی، شبیه سازی فوتبال سه بعدی و شبیه سازی امداد و نجات در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روز های 23 و 24 آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

از ویژگی های اصلی این مسابقات علاوه بر پیروزی در مسابقه برای اعضای تیم ها، معلومات علمی مرتبط با نوع مسابقات نیز برای شرکت کنندگان مورد توجه قرار می گیرد و اعضای تیم های شرکت کننده می بایست به اصول علمی و فنی ربات ساخته شده و یا نرم افزار ارائه شده تسلط داشته باشند.

در اولین دوره از مسابقات ملی روباتیک بخش جوان خوارزمی، 160 تیم از مدارس مختلف سراسر کشور شرکت کره اند که با توجه به بررسی اولیه مدارک ارسالی آنها، تعداد 75 تیم به مرحله دوم راه یافته اند.

در مرحله دوم با مصاحبه حضوری با اعضای تیم های شرکت کننده، معلومات علمی آنها درباره ربات ساخته شده و یا نرم افزار ارائه شده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در مرحله آخر، تیم های شرکت کننده با به نمایش گذاشتن ربات ها و برنامه های شبیه ساز خود در میدان مسابقات، سعی بر پیروزی در این مرحله خواهند نمود.

امید است با برگزاری این نوع مسابقات، شاهد شکوفاتر شدن استعدادهای جوانان کشور باشیم.

  • ۸۷/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">