ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کانون سراسری انجمن‌‏های کارفرمایی دفاتر خدمات ارتباطی کشور، گفت: مشترکین تلفن همراه و ثابت تمایلی نسبت به تبدیل ودایع خود به سهام ندارند.

عبدالمجید امین، درگفت وگو با ایلنا، با تاکید بر این که بحث تبدیل ودایع مشترکین مخابرات به سهام در عوام کاملا جا افتاده نیست، اظهارداشت: مردم در خصوص این ودایع و بهره‌‏هایی که بر آن مترتب است اطلاعی نداشته و لذا امر تبدیل ودایع در بخش تلفن ثابت و همراه از لحاظ حقوقی و شرعی در هاله‌‏ای از ابهام است.

وی، با بیان این که باید در تبدیل ودایع مشترکین به سهام شفاف سازی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تبدیل ودایع به سهام باید از طرف شرکت‌‏هایی که این ودایع را دریافت کرده‌‏اند شفاف سازی شود تا مردم با اطمینان بیشتر نسبت به تبدیل ودایع خود و یا عدم تبدیل آن اقدام کنند.

امین، گفت: با استعلامی که در خصوص اظهار تمایل و یا عدم تمایل مردم برای تبدیل ودایع به سهام از مراکز خدمات ارتباطی صورت گرفت مشخص شده است که مشترکین تمایلی نسبت به تبدیل ودایع به سهام ندارند.

رییس کانون سراسری انجمن‌‏های دفاتر خدماتی ارتباطی، بیان کرد: با توجه به استفاده شرکت‌‏های مخابراتی از ودیعه مشترکین در جهت سرمایه‌‏گذاری و توسعه مخابرات، در هنگام بازپرداخت به نظر می‌‏رسد که این ودایع بهره و سودی در پی داشته‌‏اند و باید تمام سود این ودایع به مالکان پرداخت شود.

وی، با تاکید بر این که از لحاظ اخلاقی، عرفی و شرعی باید ودایع مشترکین به قیمت روز محاسبه شود، تصریح کرد: مالکان ودایع به دلیل عدم شفاف‌‏سازی و توجیه در خصوص تبدیل به سهام و نیز به دلیل آن‌‏که سودی از ودایع به آن‌‏ها تعلق نمی‌‏گیرد، تمایلی ندارند که ودایع آنها به سهام تبدیل شود.

  • ۸۶/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">