ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات امداد ارتباطی منتشر شود

| يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ بهار امسال اما نویددهنده خوبی برای آغاز یک سال جدید نبود؛ سیل ویرانگر به ناگاه آمد و بسیاری از هموطنان‌مان را سیاه‌پوش و بسیاری را بدون خانه و کاشانه کرد.

گفتن این مطلب ساده نیست اما متاسفانه شاید هفته دیگر در همین روزها دیگر اثری از مناطق سیل‌زده در اذهان و اخبار باقی نمانده باشد همان‌طور که سوابق اخبار مشابه نشان می‌دهد هیجان اخبار حوادث طبیعی به سرعت فروکش کرده و به وادی فراموشی سپرده می‌شوند. در مورد مدیریت بحران و مشکلات مربوط به امدادرسانی و امثالهم در سیل اخیر یا زلزله‌های ایران نیز مطالب زیادی منتشر شده است اما بیایید تمرکز کنیم روی بحث ارتباطات در این‌گونه حوادث طبیعی.

واقعیت این است که هر ثانیه حفظ ارتباطات در مناطق‌ بحران‌زده می‌تواند به بهای حفظ یا نابودی جان‌ انسان‌ها تمام شود چه آنها که به‌طور مستقیم در مصایب طبیعی گرفتار شدند و چه در هماهنگی و سرعت عمل در رسیدگی به مصدومان. برای روشن شدن این موضوع بد نیست بدانید رییس سازمان اورژانس کشور گفته بود در شرایط بحرانی که هر لحظه ممکن بود مردم به خدمات فوریت‌هایی پزشکی نیاز داشته باشند خط‌های مرکز ۱۱۵ وصل نشده بود و نیروهای اورژانس مجبور بودند مرتب در کوچه‌ و خیابان‌ها بچرخند و مصدومان و بیماران احتمالی را به مراکز درمانی منتقل کنند.

همین یک مثال کافی است تا بیندیشیم اگر یک کودک، فرد کهنسال یا بیماری در گوشه‌ای کمک به نیاز داشته باشد حفظ ارتباطات تا چه میزان اهمیت دارد. مطابق معمول اگرچه در پاره‌ای موارد شاهد اطلاع‌رسانی‌های هیجانی در این شرایط بودیم اما به هرحال مشکلات ارتباطی در این مناطق نیز در حد قابل‌قبول رفع شده و به گفته مسوولان اکنون ما مانده‌ایم و 1500 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق سیل‌زده. اما به‌طور قطع این پایان راه نیست، بنابراین همین امروز ستاد مدیریت بحران کشور باید بدون هیچ تعارف و چشم‌پوشی گزارشی دقیق، جامع و مانع از مشکلات برقراری مجدد ارتباطات در این مناطق ارایه کند و به عنوان یک پروتکل و دستورالعمل مصوب در حوادثی که ایران را به عنوان ششمین کشور حادثه‌خیز جهان تهدید می‌کند، نصب‌العین مسوولان ارتباطی کشور اعم از مدیران دولتی و خصوصی در کشور شود.

البته اصولا در هنگامه بحران، وقت رسیدگی به چرایی مشکلات نیست و همگان تلاش می‌کنند به هر ترتیب ولو موقتا مشکلات را حل کنند اما با فرونشست حوادث انتظار می‌رود که گزارش عمومی از مشکلات ارایه شود و این‌گونه نباشد که تنها گزارش توفیقات منتشر شود. در این مورد حتی بد نیست تا فراخوانی برای دریافت پیشنهادات و راهکارهای حفظ ارتباطات در اقصا نقاط کشور ارایه شود، چه بسا کارشناسان و متخصصانی از شهرها و روستاهای مختلف کشور پیشنهادهای خوبی برای پیشگیری و حفظ ارتباطات کشور هنگام وقوع چنین حوادثی داشته باشند و از ثمرات این تجربیات و پیشنهادات همه بهره‌مند شویم. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۸/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">