ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل ارتباط تلفنی و اینترنتی حجاج حل شد

| چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۳۸۴، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

ارتباط تلفنی و اینترنتی حجاج ایرانی با کشور و ارسال و دریافت پیام کوتاه تلفن همراه توسط زائران خانه خدا که در پی قطع کابل فیبرنوری بین ایران و امارات دچار افت شده بود، به حال عادی بازگشت.
شرکت ارتباطات زیرساخت روز چهارشنبه در نمابری به ایرنا اعلام کرد که کار اصلاح پنج کیلومتری خرابی کابل فیبرنوری زیردریایی بین ایران‌و امارات، پس از پنج روز تلاش کارشناسان این شرکت، به پایان رسید.
"ناصر یوسف پور" مدیر عامل این شرکت نیز صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا از تعمیر کامل این کابل در شامگاه سه‌شنبه (دیروز) خبر داد.
با قطع این کابل زیردریایی که بابرخورد لنگر یک کشتی درپنجشنبه گذشته، بوقوع پیوست، حدود ‪ ۹۰‬درصد از بار ترافیکی شبکه اینترنتی و حدود ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی (تلفنی) کشور را دچار افت کرد.
وزارت ارتباطات شنبه گذشته اعلام کرد که از طریق دو کانال دیگر، یعنی کابل فیبرنوری ایران و ترکیه و ماهواره حدود ‪ ۵۰‬درصد از ترافیک اینترنتی و ‪ ۶۰‬درصد از افت بار تلفنی کشور را جبران کرده است.
کابل فیبر نوری بین ایران و امارات که از بندر جاسک در ایران تا بندر فجیره از زیر دریای عمان عبور می‌کند، بخش اعظم ارتباطات تلفنی و اینترنتی کشور را از خود عبور می‌دهد.

  • ۸۴/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">