ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل ترامپ با «تیک تاک» چیست؟

| دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

نبرد واشنگتن و پکن در زمینه تجاری و فناوری اکنون به مسدود شدن نرم افزار تیک تاک در آمریکا رسیده است.
خبرگزاری میزان - یک قاضی فدرال آمریکا چند ساعت پیش از اجرای ممنوعیت عرضه «تیک تاک» در فروشگاه‌های نرم افزاری آمریکا، مانع این اقدام شد.

به گزارش «فایننشال تایمز»، قاضی «کارل نیکولز»، یکشنبه شب، پس از اینکه شرکت «بایت دنس» که مالک نرم افزار «تیک تاک» است، استدلال کرد که دولت آمریکا، آزادی بیان را نقض می‌کند و به روشی دمدمی مزاجانه برای آسیب رساندن به برنامه فیلم کوتاه اقدام می‌کند، به نفع «تیک تاک» رای داد.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز دستور داده بود تا «تیک تاک» از فروشگاه نرم افزاری این کشور حذف شود اما پس از تایید مقدماتی «دونالد ترامپ»، برای توافقی در زمینه واگذاری نرم افزار مذکور به شرکت‌های آمریکایی «اوراکل» و «والمارت»، این مهلت را تمدید کرد.

واشنگتن این ادعا را مطرح کرد که مالک چینی «تیک تاک»، یعنی شرکت «بایت دنس» می‌تواند با فشار دولت چین برای تحویل داده‌های مربوط به کاربران «تیک تاک»، جاسوسی از شهروندان آمریکایی را برای پکن آسان کند.

«بایت دنس» و شرکت‌های آمریکایی تا ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان)، فرصت دارند تا با توجه به دستورالعمل اجرایی ترامپ در ماه آگوست، توافقی نهایی را ارائه کنند.

«تیک تاک»، در پی این موضوع، از دستور قاضی فدرال آمریکا تقدیر کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا می‎گوید که این دستورالعمل قاضی فدرال را رعایت می‌کند، اما تاکید کرد که به شدت از دستورالعمل اجرایی که راه را برای تلاش برای مسدود کردن «تیک تاک» از فروشگاه‌های نرم افزاری اپل و گوگل هموار کرده است، دفاع خواهد کرد.

این دستور موقت به این معناست که «تیک تاک» می‌تواند بدون محدودیت حداقل تا زمان رسیدگی به پرونده توسط دادگاه به کار خود ادامه دهد.
این حکم یک هفته پس از صدور دستور قضایی جداگانه از سوی قاضی در کالیفرنیا صادر شد که مانع از اجرای ممنوعیت مشابه دولت آمریکا علیه نرم افزار اجتماعی چینی «وی چت» شد.

وکلای «تیک تاک» استدلال کرده بودند که ممنوع کردن این برنامه در حال حاضر بی منطق است، چرا که شرکت‌ها در حال گفت‎وگو با دولت آمریکا بودند.

اما دولت آمریکا پاسخ داد که «تیک تاک»، تهدید فوری برای امنیت ملی این کشور است که باید برطرف شود، حتی با وجود ادامه مذاکرات با شرکت «بایت دنس».

نبرد بر سر «تیک تاک» تازه‌ترین جنگ فناوری است که واشنگتن با چین آغاز کرده است.

  • ۹۹/۰۷/۰۷

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">