ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بهره‌برداری اسبق شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: ظرف 6 ماه تمام مشکلات شبکه‌ی ارتباطات سیار کشور که از طراحی غلط ناشی شده، توسط یک تیم متخصص با توانایی‌های لازم رفع شدنی است.

دکتر ”سعید ستایشی” در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد این که چرا از ابتدای توسعه ارتباطات سیار کشور، ایجاد شبکه‌ی مستقل و جدید مبنا قرار نگرفته و صرفا به اصلاح شبکه‌ی موجود پرداخته شد؟ اظهار داشت: شبکه‌ی تلفن‌همراه کشور از ابتدا به شکل غیرتخصصی و بر مبنای ظرفیت محدود برقرار شد، به طوری که در عین محدودیت، هر روز با افزایش بهره‌برداری‌ها با گرفتاری بیشتری مواجه شد.

وی با بیان این که ساخت موارد فنی و تخصصی این‌گونه نیست که مشکلات آن با بازسازی یا اصلاح رفع نشود، افزود: اگر در اصلاح شبکه‌ی تلفن همراه درست عمل شود، طراحی و اصلاح حتی با ترکیب گذشته و با وجود توسعه‌های صورت گرفته نیز انجام شدنی است به این شرط که انجام دهندگان کار، با تسلط بر دانش فنی از فناوری لازم و برای انجام کار برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: برچیدن شبکه‌ی ایجاد شده و راه‌اندازی شبکه‌ی جدید به خسارت مالی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های گذشته منجر می‌شد، اما اصلاح آن باید با یک آنالیز دقیق و با پی‌بردن به نقایص و رفع آن‌ها صورت می‌گرفت تا توسعه‌ی بعدی در راستای شبکه‌ای کاملا علمی و منطقی انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در ابتدای کار برای مشخص و رفع کردن مشکلات شبکه‌ی موجود، بحث بکارگیری مشاور خارجی ایرکام را مطرح کرد، این در حالی بود که نه مشاور مذکور برای این کار مناسب بود و نه مجموعه بر فناوری مورد نیاز تسلط لازم داشت.

ستایشی افزود: این اقدام با اعترض مواجه و این نکته مطرح شد که به جای پرداخت 15 میلیون دلار به مشاور خارجی، می‌توان از عناصر و متخصصان جوان داخل استفاده کرد. متاسفانه این نکته مورد توجه قرار نگرفت و هنوز هم مشکل گرفتاری‌های تلفن همراه کشور باقی است.

وی با تاکید بر این نکته که مشکل موجود در طراحی شبکه به مشکلات سخت‌افزاری مربوط نیست، تصریح کرد: متاسفانه بر اساس بحث‌های عوامانه این مساله مطرح شد که علت بروز مشکل در شبکه‌ی تلفن همراه، به خاطر هماهنگ نبودن دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که از چند کمپانی مختلف خریداری شده است.

وی ادامه داد: طرح این مساله در حالی بود که شبکه‌های تلفن‌همراه در تمام دنیا نیز از تجهیزات شرکت‌های مختلف استفاده کرده‌اند که با اتصال به یکدیگر و سازگاری بر مقتضیات مشخص و استاندارد مبتنی هستند.

وی با اشاره به این که قدم‌های بعدی برداشته شده جهت اصلاح شبکه‌ی ارتباطات سیار کشور، تخصصی و در راستای رفع نقایص نبود، تصریح کرد: باید تیمی متخصص از افراد با سابقه و دارای توانایی لازم در این موضوع خاص تشکیل و شبکه‌ی تلفن‌همراه کشور را با توجه به ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد آنالیز قرار دهند، بدین ترتیب با این کار می‌توان گفت، حداکثر ظرف 6 ماه تمام گرفتاری‌های ناشی از طراحی غلط شبکه‌ی سیار کشور رفع می‌شود و مردم می‌توانند از ارتباط معقول برخوردار باشند.

  • ۸۴/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">