ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشک آن است که خود ببوید

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - تنور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مراتب حساس‌تر، داغ‌تر و پرشورتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد از آب درآمده است.

این را می‌توان در هر گوشه از کشور و رسانه‌ها دید. از تحرکات بی‌سابقه دولتی‌ها گرفته که همچون ایام دهه فجر و هفته دولت در حال سفر و افتتاحیه و امضای تفاهم و قرارداد هستند، تا فضای مجازی و کوی و برزن.

از مقامات مسوول و کاندیداها گرفته تا طرفدارانشان، هر کدام خود را محق و برنده نهایی انتخابات می‌دانند و البته فضا کمی تا قسمتی به سمت برخوردهای تند و تعصبی نیز گرایش پیدا کرده است.

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که نگاه می‌کنید، پر شده از تبلیغ، تکذیب، تخریب و تحلیل و اتهام. هر کس تکان می‌خورد موجی از نقد نثارش می‌شود.

حال و هوای همین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خودمان نیز از این قاعده نه مستثنا است و نه می‌تواند مستثنا باشد. همین حوزه تخصصی ICT و حواشی آن کم مسوول سیاسی و امنیتی ندارد و آنها نیز لباس رزم به تن کرده‌اند و رقبا را می‌نوازند.

روی سخن البته با مسوولان این حوزه و ایجاد تغییر در رویکرد آنها نیست، چه ایشان راهی را می‌روند که می‌خواهند بروند. این یک نظر است که مثل همه نقدها و نظرها می‌تواند مخالفان و موافقان خود را داشته باشد.

شفاف و روشن باید گفت، دستاوردها و خروجی‌های حوزه فاوا با همه اهمیت و تاثیری که بر اقتصاد کلان و خرد و مردم دارد، به دو دسته تقسیم می‌شود، آنها که ملموس است و آنها که ملموس نیست.

چندی پیش در حاشیه نشستی خودمانی به یکی از معاونان وزارت ارتباطات گفتم، شما مکررا آمار می‌دهید که از زمان تصدی بنده به مسوولیت، فلان طرح و بهمان شاخص، ده‌ها و صدها برابر رشد و پیشرفت داشته است.

به او گفتم چرا صد برابر شما اصلا بگویید هزار برابر. اما محل و مصرف این دعواها و آمار از چند نفر بیشتر فراتر نمی‌رود. ته تمام این بگومگوهای سیاسی، اعداد و ارقام، سخنرانی‌ها، تفاهم‌نامه‌ها، افتتاحیه‌ها و غیره، مصرف‌کنندگان و در حقیقت مردم ایستاده‌اند که باید این جهش‌ها و پیشرفت‌های ده‌ها و صدها برابری را در قالب خدماتی که می‌گیرند، لمس کنند.

به قول معروف: مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

این قول البته معطوف به دولتمردان نیست و همه طرف‌های ذینفع در هیاهوی انتخابات را در بر می‌گیرد.

سند این سخن روشن و ساده است. به میان مردم از مرفه‌ترین تا فقیرترین آنها که بروید و بپرسید، می‌دانید میزان پهنای باند و شبکه فیبرنوری کشور در سال‌های اخیر چند درصد رشد داشته است، آیا پاسخ آن را دارد؟ آیا اصلا ایشان راه و روش تایید آن را دارند؟

آری! حکایت این قیل و قال بلند، حکایت آن پیرزنی است که از او پرسیدند، اوضاع اقتصاد کشور چطور است و او در پاسخ یخچال خانه‌اش را نشان داد و گفت برای من که اینطور است. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">