ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معرفی سامانه رخدادهای انتظامی پلیس

| دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: یکی از محورهای اصلی طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها در نیروی انتظامی، پروژه الکترونیکی کردن خدمات و عملیات اداری در کلانتری‌ها است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی 'آشنایی و مهارت کار با سامانه رخدادهای انتظامی' افزود: این اقدام با توجه به حجم فزاینده پرونده‌هایی است که به کلانتری‌ها وارد می‌شود و رسیدگی به آنها در کمترین زمان و به بهترین صورت، در میزان رضایت مراجعان از نیروی انتظامی تاثیر بسزایی دارد.
شرفی ادامه داد: افزون بر بحث رضایت عمومی، الکترونیکی کردن امور جاری در نیروی انتظامی مزایای دیگری از جمله چابک شدن سازمان و کاستن از مشغله نیروها برای انجام ماموریت‌های مهم‌تر در راستای حفظ امنیت داخلی کشور نیز در پی دارد و از این رو انجام کامل این پروژه اهمیت راهبردی برای ناجا خواهد داشت.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: یک پلیس کارآمد؛ پلیسی است که با دانش روز همگام بوده و توان بهره‌برداری از آخرین فناوری‌های روز دنیا در حوزه حرفه‌ای خود را داشته باشد که امروز این دانش و فناوری پیشرفته در توان بهره‌برداری و به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی و خودکارسازی اداری تبلور می‌یابد و بر این پایه از کارکنان نیروی انتظامی انتظار می‌رود تا در تسلط بر این سامانه‌ها نهایت تلاش و پیگیری را داشته باشند.
شرفی افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع، نیروی انتظامی نیز توجه ویژه‌ای در به سرانجام رساندن این طرح معطوف کرده و به صورت جدی آموزش کارکنان را برای بهره‌گیری حرفه‌ای از سامانه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار داده است و شمار دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس پیشگیری که در این زمینه پیشگام بوده، گویای عزم جدی ناجا برای دستیابی به یک سطح ممتاز از تخصص در عملکرد پلیس است.
وی با بیان اینکه افزون بر سامانه‌های برخط موجود، شمار زیادی از سامانه‌ها نیز طراحی و آماده شده و در ‌آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهند شد، افزود: البته کاملا روشن است که این سامانه‌ها بدون یک کاربر آگاه و متخصص که به صورت حرفه‌ای از آنها بهره‌برداری کند راه به جایی نخواهد برد و پلیس پیشگیری نیز به خوبی نسبت به این مسئله آگاه بوده و به خوبی در راستای دستیابی به یک مجموعه از نیروی انسانی توانا و دارای تخصص به‌روز حرکت کرده است.
«کارگاه آموزشی آشنایی و مهارت کار با سامانه رخدادهای انتظامی با حضور مسئولان سامانه‌‌های الکترونیکی که از استان‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد بر محورهای آموزشی همچون چگونگی کار با سامانه‌های داخلی سازمان، سامانه‌های ارتباط و هماهنگی با قوه قضائیه و همچنین سامانه‌های ارائه خدمات به شهروندان استوار بود.
سامانه رخدادهای انتظامی، سامانه‌ای جامع است که با ثبت تمام وقایع رخ داده تا پایین‌ترین سطح نیروی انتظامی از جمله تمامی مراجعات و دریافت و پیگیری شکایات شهروندان، به سطوح بالای فرماندهی اجازه هدایت بهتر، مؤثرتر و چابک‌تر را می‌دهد.»

  • ۹۶/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">