ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معرفی نرم افزارهای جدید نوکیا

| جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

آیا تا به حال فکر کرده اید که بتوان مدت زمان باقی مانده از شارژ باتری موبایل را هر لحظه دانست و یا به جای استفاده از لپ تاپ با گوشی های هوشند سیمبین فایل های PowerPoint را در محل کار نمایش داد؟ شاید این امر کمی بعید به نظر برسد، ولی با قابلیت های جدیدی که اکنون می توان روی گوشی ها قرار داد هر دوی آنها به آسانی امکان پذیر است.

Nokia Battery Monitor نام نرم افزاریست که به تازگی توسط نوکیا و VTT Technical Research Centre طراحی شده است و به کاربران این امکان را می دهد تا همواره مدت زمان باقی مانده از شارژ باتری موبایل خود را بدانند و بتوانند قبل از خاموش شدن به موقع آن را شارژ کنند. در هنگام اجرای این نرم افزار، در نوار بالایی صفحه نمایش گوشی سه قسمت اصلی Estimates، Statistics و Info دیده می شود. در بخش Estimaties تخمینی از تعداد روزها، ساعات یا دقیقه های باقی مانده از باتری موبایل را می توان دید، ضمن آن که این مقادیر مدت زمان ممکن برای مکالمه، جستجو در وب، یا پخش موسیقی را نیز نشان می دهند. هر یک از این زمان های تخمین زده شده را می توان به راحتی مستقیماً روی صفحه اصلی گوشی نیز مشاهده کرد. بخش Statistics نیز نشان می دهد که چگونه به صورت روزانه از گوشی خود استفاده کرده و همچنین چه میزان انرژی در طول هفته در زمینه های مختلفی مثل ارسال پیام کوتاه یا جستجو در وب صرف کرده اید. در بخش Info نیز می توانید تمامی اطلاعات مربوط به Nokia Battery Monitor شامل مشخصات فنی این نرم افزار و یا چگونگی نصب آن را بیابید.

حالا نوبت می رسد به قابلیت های نمایش فایل های PowerPoint توسط گوشی های سیمبین به جای لپ تاپ. شما می توانید فایل مورد نظر خود را پس از اتمام با یکی از فرمت های PowerPoint ، PDF یا Video ذخیره کرده و به گوشی انتقال دهید. یک روش سریع و آسان در این مورد استفاده از USB و قابلیت USB On-The-Go است که روی گوشی های سیمبین بوده و به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به تغییری خاص در فایل، مستقیماً آن را از کامپیوتر به گوشی تان منتقل کنید. نرم افزار Quick Office یا نسخه کاملتر آن با نام ‘Premier’ نیز می تواند در مرحله بعدی به شما کمک کند تا به ویرایش انواع فایل های PowerPoint یا صفحات گسترده بپردازید. در مرحله نمایش فایل نیز کابلHDMI که به همراه گوشی Nokia N8 و همچنین Nokia E7 که در آینده عرضه می شود، وجود دارد می تواند اتصال گوشی را به پروژکتور ممکن سازد. البته در صورت فراهم نبودن خروجی HDMI در پروژکتور می توان از تبدیل کننده های HDMI به DVI یا HDMI به VGA استفاده کنید. در انتها نیز می توان برای کنترل اسلاید ها با استفاده از برنامه های مختلفی این امکان را روی صفحه نمایش گوشی فراهم ساخت. Sailing Clicker و WMouseXP دو نرم افزار مفید در این زمینه و مناسب برای فایل های Windows هستند. اگر فایل شما به صورت ویدئو ذخیره شده باشد، Bluetooth Remote Control نیز نرم افزار مفید دیگری در این زمینه خواهد بود.

  • ۸۹/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">