ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معماری عصر اطلاعات در جهان آغاز شد

| پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۸۴، ۰۵:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - ایران طراح بحث مهم پیگیری اجرای تعهدات اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات شناخته شد.

نصرا... جهانگرد دبیر شورای عالی اطلاع رسانی در حاشیه اجلاس سران در باره جامعه اطلاعاتی در تونس ضمن بیان این مطلب به نقش ایران در شکل گیری اسناد اشاره کرد و افزود: ایران در شکل گیری بخش عمده ای از اسناد اجلاس WSIS نقش بسیار تاثیرگذاری داشته و تقریباً در بندهای مختلفی از اسناد توانسته ایم تاثیر گذار بوده و نقش فعالی ایفا کنیم.

به گفته جهانگرد همزمان با پایان یافتن این اجلاس "معماری عصر اطلاعات در جهان" آغاز شد.

وی افزود: به این ترتیب و در مرحله کنونی نقش گروه های ذینفع شامل دولت ها، بخش خصوصی، NGO ها و سازمانهای بین المللی در معماری عصر اطلاعات مشخص خواهد شد.

وی افزود: امروز دولت ها بیش از گذشته متوجه مسایل پیرامون جامعه اطلاعاتی شده اند. در فاز اول اجلاس در ژنو بسیاری از کشورها متوجه برخی از موضوعات نبودند ولی امروز همه کشورهای دنیا مدعی هستند و حرف دارند.

وی در ادامه به آثار فروپاشی در انحصار آمریکایی ها بر مبحث فناوری اطلاعات ئ ارتباطات اشاره کرد و افزود: دنیا در حال اوج گرفتن است و آمریکایی ها نتوانستند جلوی این موج جهانی بایستند.

جهانگرد گفت: پیش بینی می شود که از هم اکنون بعد همکاری های چند جانبه و منطقه ای قوی تر شود و شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد شکل گیری اینترنت منطقه ای در بخش های مختلف دنیا باشیم و به این ترتیب نوعی توازن در دنیا شکل خواهد گرفت.

وی تنها راه پیشرفت در شرایط فعلی را توانمند شدن عنوان کرد و افزود: برای مثال اگر در کشور 8 دیتا سنتر استراتژیک ایجاد شود ما به هاب منطقه تبدیل خواهیم شد و از این بایت منافع زیادی متوجه کشور خواهد بود.

  • ۸۴/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">