ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مواظب بدافزار "Mirai " باشید

| سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

این بدافزار مرتبط با بات نت Reaper به روترهای خانگی، تلویزیون‌ها، DVR ها و دوربین‌های مدار بسته، نفوذ می‌کند و به بدافزار" اینترنت اشیا" معروف است.
این خبر به نقل از گزارش سایت   Recorded Future حاکیست : این نمونه کشف شده بدافزار Mirai، در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ به برخی از سازمان های مالی حمله کرده و بیش از ۱۳ هزار دستگاه IoT را به مخاطره انداخته و موجب رخ دادن حمله DDoS در سازمان های مالی شده است.
محصولات آسیب پذیری که مورد حمله بات نت Mirai قرار گرفته اند عبارتند از: AVTECH، Dahua Technology Co، GoAhead، Linksys، MikroTik، Samsung، Synology، TP-Link و Ubiquity.
کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های IoT پیشنهاد می کنند که برای کاهش خطرات مرتبط با این بدافزار، این توصیه ها را در نظر بگیرند:
1-    کلمات عبور پیش فرض تنظیم شده برای دستگاه را تغییر دهید.
2-     Firmware دستگاه های خود را به روزرسانی کنید.
3-     برای دوربین‌های IP و سیستم‌های مشابه آن که نیاز به دسترسی از راه دور دارند، VPN تهیه کنید.
4-  سرویس‌های غیرضروری (همانند Telnet و ...) را غیرفعال کنید و پورت‌هایی را که دستگاه IoT به آن نیاز ندارد، ببندید.
در حمله نمونه‌ای از بدافزار میرای به اینترنت اشیا در سال 95 ، بسیاری از این ابزارها از پسوردهای ساده یا حتی پسوردهای انتخاب‌شده کارخانه استفاده می‌کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا گفته می‌شود، در حمله سال 95  میرای ، حدود ۱۰۰ هزار تلاش برای ورود به دستگاه‌های آسیب‌پذیر از یک هزار و هشتصد IP مختلف در ۱۲ روز صورت گرفت. ۶۴ درصد این IPها به چین، 13 درصد به کلمبیا، 6 درصد به کره جنوبی و همچنین 6 درصد به ویتنام تعلق داشته است.
محققین شرکت امنیت سایبری Dr.web بهمن ماه 1396 موفق به کشف نوعی تروجان ویندوزی شدند که تنها باهدف کمک به هکرها در انتشار بدافزار Mirai طراحی شده است.

  • ۹۷/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">