ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موبایل بانکینگ پست بانک افتتاح شد

| سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه مرکز ارتباط با مشتریان، تلفن بانک و سامانه موبایل بانکینگ صبح امروز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه تلفن بانک با شماره 09604 از جمله خدماتی محسوب می شود که کاربران می توانند بدون نیاز به پیش شماره و بدون هزینه برای مشتری در سراسر کشور با آن تماس گرفته نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

موبایل بانکینگ نیز بر پایه GPRS و SMS از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه بانکداری الکترونیکی محسوب می شود که مخاطبان تمامی بانکها می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://mobile.Postbank.ir نسبت به پرداخت قبوض و با خرید شارژ همراه اول اقدام کنند.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه به طور متوسط، روزانه 12 میلیون تراکنش در شبکه بانکداری الکترونیکی پست بانک ایران انجام می شود گفت: این خدمات موجب شده تا ترددهای زائد به میزان قابل توجهی در سطح شهرها و خصوصاً روستاها کاهش پیدا کند.

وی هدف از اجرای این پروژه ها را کاهش مراجعات حضوری دانست و افزود: به کمک ارائه خدمات الکترونیکی، بهره وری در بخشهای مختلف افزایش خواهد یافت و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در حوزه های متفاوت نظیر انرژی و زمان محقق می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیتهای ایجاد شده برای ارائه خدمت به متقاضیان مناسب است گفت: برای توسعه دامنه خدمات قابل ارائه باید ظرفیتها نیز افزایش پیدا کند که این موضوع در برنامه سالهای آتی پست بانک مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پست بانک، تنها بانکی است که با یک شبکه گسترده، خدمات مورد نیاز روستائیان را به آن ها ارائه می کند.

تقی پور با اشاره به راه اندازی حدود 10 هزار دفتر ICT روستایی گفت: از نظر حجمی، بخش زیادی از تراکنش های روزانه در بخش بانکداری الکترونیکی در مجموعه پست بانک در روستاها محقق می شود.

  • ۸۹/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">