ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مگسانند...

| يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- هرچند هنوز محمد جواد آذری جهرمی به طور رسمی برای وزارت ارتباطات معرفی نشده است، اما به نظر می رسد به احتمال قریب به یقین او انتخاب حسن روحانی باشد.

همین موضوع سبب شده هم مخالفان دولت دقیقا متوجه شوند به چه کسی باید حمله کنند و هم فرصت طلبان و رانت جویان بدانند دور چه کسانی پروانه وار باید بچرخند.
در میان این مخالفان و عاشقان سینه جاک، گروه دوم خطرناک تر هستند. آنها نه به عشق جوان بودن، کاربلد بودن یا توان مدیریتی جهرمی، بلکه برای گرفتن ماهی از این آب گل آلود دور وزیر احتمالی آینده فاوا جمع شده اند. در همین راه هم از هیچ تلاش حرفه ای و غیرحرفه ای، اخلاقی و غیراخلاقی فروگذار نیستند. 
اما حضور این افراد فرصت طلب زمانی خطرناک می شود که وزیر جدید ارتباطات روی کمک های آنها حساب باز کند. برای مثال درحالی که این روزها هیچ راه ارتباطی میان رسانه ها با آذری جهرمی برقرار نیست، اما دیده می شود که یک رسانه، هر روز درباره او می نویسد و حتی گاهی مواضع وزیر جدید را اعلام می کند.
امیدوارم وزیر جدید، به این موضوع توجه داشته باشد که تکیه به رسانه ای که به جای نقد و بیان نکات مثبت و منفی، اصل بی طرفی را نقض کرده و کورکورانه به دفاع می پردازد، کرده ها و نکرده های چهار سال گذشته وزارت ارتباطات را به عنوان رزومه و عملکرد یک ساله وزیر آینده در شرکت زیرساخت منتشر می کند و بدون هیچ قید و شرطی، او را بهترین گزینه موجود می داند، راه مطمئنی برای به دست آوردن اعتماد و علاقه مردم نیست.
تاسف بارتر اینکه این روزها به هر کسی که از وزیر احتمالی انتقاد می کند یا خواستار توضیح درباره سوابقش می شود، به او انگ دلواپس چسبانده می شود. قوانین ناکافی و ساختارهای نادرست نظام اداری هم به بخش خصوصی فهمانده برای آنکه آینده اش به خطر نیفتد بهتر است با هرکس که وزیر ارتباطات شد از در دوستی وارد شود، چه محمد حسن نامی و رضا تقی پور باشد چه آذری جهرمی و محمود واعظی.
اما یک پیشنهاد به وزیر احتمالی ارتباطات دولت دوازدهم: به جای توجه به تعریف فرصت طلبان، با دعوت از رسانه های تخصصی که چهارسال است پشت درهای وزارتخانه مانده اند، به سوالات و دغدغه های واقعی حوزه فاوا پاسخ دهید. شفاف شدن نظرات و سیاست های شما و پاسخ به دغدغه ها و سوالات، حتما رویکرد بهتری برای وزیر بودن است. (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">