ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میدان جنگ نرم، محیط ICT است

| سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۸۹، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جنگ نرم، انتقال اطلاعات از طریق شبکه‌های ارتباطی صورت می‌گیرد و بر همین اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات به محیطی برای این جنگ تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 'رضاتقی پور' در نخستین همایش سراسری دفاتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه مخابرات و الکترونیک با بیان این مطلب اظهار داشت: نقش فعالان این بخش در خصوص شناسایی تهدیدهایی که کل کشور را هدف گرفته، بسیار پررنگ و ارزشمند است.

وی افزود: در طول حوادث سال گذشته، حملات زیادی برای اختلال در سیستم‌‌های ارتباطی کشور صورت گرفت که با همت کارشناسان و متخصصان این حوزه، حملات در این بخش تقریبا به طور کامل خنثی شد.

وی بابیان این مطلب که زیرساخت‌های لازم برای این محیط آماده شده است، گفت: ‌باید با آموزش‌های لازم محیطی را فراهم کنیم تا فرزندان شهدا و فعالان این حوزه بتوانند در فضای مجازی حاضر شده و با ایجاد یک شبکه اجتماعی نسبت به نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اقدام کنند.

تقی‌پور ادامه داد: ‌با استفاده از محیط مجازی و زیرساخت‌های فراهم شده می‌توانیم ارزش‌های دفاع مقدس را در کل دنیا منتشر کنیم.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سه‌سال آینده زیرساخت‌های کشور به منظور بسط و گسترش این فرهنگ، بیش از گذشته تجهیز و آماده خواهند شد تا به واسطه آن محتوای سازنده و برخواسته از اسلام ناب محمدی (ص) گسترش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد جمع‌آوری اطلاعات به صورت یکپارچه در قالب سیستم‌های مدیریت منابع انسانی و پردازش، تبادل آن‌ها، منجر به تولید دانش می‌شود که سازمان‌ها می‌توانند از نتیجه آن بهره‌مند شوند.

وی سپس افزود: ‌به انتقال اطلاعات و مدیریت دانش در حوزه دفاع مقدس به حد کفایت پرداخته نشده و این نشست‌ها می‌تواند آغازی برای فراهم آوردن محیط لازم در این خصوص باشد.

تقی پور تاکید کرد: باید تمام اطلاعات در همه حوزه‌های دفاع مقدس اعم از داده، تصویر و صوت با استفاده از ابزارهای پیشرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انتقال و پردازش شود تا به صورت دانش به نسل‌های آینده منتقل شود.

  • ۸۹/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">