ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - وزیر ارتباطات گفت: ما علاقه داریم که انحصار در زمینه آی سی تی در دنیا وجود نداشته باشد.
محمد سلیمانی در حاشیه اجلاس جامعه اطلاعاتی در تونس در جمع خبرنگاران گفت: اگر اجلاس WSIS به این نتیجه می رسید دستاورد بزرگی بود هر چند پیش بینی می شد که شکستن این انحصار در یک یا دو اجلاس ساده نخواهد بود
وی افزود: کسانی که اینترنت را توسعه دادند آن را سرمایه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی خود می دانند و از آنجا که علاقه به سلطه نزد آنها قوی است با تمام وجود این انحصار را حفظ می کنند اما جرقه خروچ اینترنت از انحصار زده شده و می توانیم با چند حرکت دیگر این حاکمیت را از آمریکا خا رج کنیم و آن را در اختیار سازمان ملل قرار دهیم.
وی افزود: مهم این است که همکاری با کشورهایی که علایق مشترکی با ما دارند جدی تر شود.
سلیمانی با بیان اینکه به نظر می رسد می خواهند زمان بحث بر سر راهبری اینترنت را تا ده سال طول بدهند گفت: اگر بتوانیم با پیشتازی جمهوری اسلامی چند کشور صاحب نظر را هماهنگ کنیم و یکپارچه در اجلاس ها حاضر شویم می توانیم زمان را کوتاه کرده و به نصف برسانیم تا جایی که حاکمیت در اختیار ملل جهان قرار بگیرد.
سلیمانی گفت در این اجلاس از سازمان ملل انتظار برخورد جدی تری داشتیم و من شخصا از بستری که سازمان ملل در آن قرار گرفته راضی نیستم و امیدوارم در آینده جبران کنند. همه باید امیدوار باشیم که سازمان ملل مجمع راهبری اینترنت را هر چه سریع تر تشکیل بدهد.

  • ۸۴/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">