ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ناتو واحد سایبری تاسیس کرد

| جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

کشورهای عضو ناتو در نشست روز گذشته وزرای دفاع این ائتلاف نظامی دربروکسل از تصمیمات خود برای تاسیس یگان سایبری به منظور مقابله با این گونه حملات خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "دویچه ویرتشافتز ناخریشتن" آلمان، روز گذشته در بروکسل دیدار وزرای دفاع ناتو برگزار شد. موضوع مورد گفتگو مسئله امنیت سایبری در کشورهای عضو این ائتلاف نظامی بود.

کشورهای آمریکا، انگلیس، دانمارک و هلند اعلام کردند که می خواهند واحدهای دفاع سایبری جدید را تاسیس کنند.

نخست وزیر انگلیس و نخست وزیر هلند در بیانیه مشترکی سرویس اطلاعات نظامی روسیه GRU را مسئول حملات سایبری جهانی دانستند. آن ها اعلام کردند که از نهادهای بین المللی در برابر کسانی که می خواهند به آن ها آسیب برسانند حمایت می کنند.

دبیر کل ناتو هم اعلام کرد که متحدان ناتو به صورت یکپارچه از تصمیم دولت های انگلیس و هلند که روسیه را به دلیل تلاش های آشکار آن برای تضعیف قوانین بین المللی محکوم می کنند حمایت می کند.

"جیمز ماتیاس"، وزیر دفاع آمریکا هم اعلام کرد که ایالات متحده آماده است متحدان ناتو را علیه حملات سایبری از طریق روسیه کمک کند. ما امروز آماده ایم که برای متحدان خود حمایت های سایبری را تضمین کنیم.

یک سخنگوی سفارت روسیه در لندن ادعاهای مطرح شده علیه کشورش را رد کرده و در بیانیه ای اعلام کرد که طبق معمول این بیانیه غیر مسئولانه با هیچ مدرکی تایید نشده و یکی دیگر از نشانه های جنگ صلیبی علیه روسیه است که توسط دولت انگلیس هدایت شده است.

وزیر امور خارجه روسیه هم این اتهامات را غیر قابل قبول توصیف کرده و آن را بخشی از یک کمپین اطلاعاتی غلط برای آسیب رساندن به منافع روسیه دانست.

  • ۹۷/۰۷/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">