ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نباید به مستعمره مجازی تبدیل شویم

| پنجشنبه, ۳ آذر ۱۳۸۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – باز هم سایت ها و کاربران ایرانی با بی مهری میزبانان غیر قابل اعتماد آمریکایی خود مواجه شدند تا به این ترتیب یک بار دیگر ثابت شود که تعهد آمریکایی ها در پذیرش حق دسترسی به اطلاعات به عنوان یکی از ارکان حقوق بشر، لطیفه ای بیش نیست.
آمریکایی ها با تداوم این قبیل از اقدامات خود بار دیگر صراحتاً و علناً‌ اعلام کردند که چیزی به عنوان دغدغه حقوق بشر در ذهن و فکرشان جایی ندارد و حقوق بشر زمانی مفهوم می یابد که این کشور قصد کشور گشایی و بلعیدن سرمایه های ملی ملل دیگر را داشته باشد.
از این اقدامات یک جانبه که بگذریم بد نیست سری به داخل مملکت خودمان بزنیم و ببینیم واکنش مسوولان امر در این خصوص چه در گذشته و چه در زمان حاضر چه بوده است.
به اعتقاد نگارنده ما در هیچ کدام از موارد مواجهه با شکل جدید تحریم، یعنی تحریم اطلاعاتی، به هیچ وجه پاسخ درخوری نداده و موضع شایسته ای نیز نگرفته ایم.
این موضوع از دوجهت است چه فنی و چه سیاسی. یعنی ما نه از لحاظ فنی دست به اقدامات عاجل جهت رفع مشکل زده ایم و نه از لحاظ سیاسی و روش های دیپلماتیک به طرح موضوع در محافل و صحنه های بین المللی پرداخته ایم.
ولی امروز کاربران ایرانی و به مفهوم جامع تر و واقعی تر مردم ایران باید به هر طریقی مسوولان را وادار به تحرک بیشتر در این خصوص کنند و در صورت لزوم اقدام به تهیه گزارش ملی از موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی ها علیه ایران کرده و نسبت به بازتاب گسترده جهانی اقدامات لازم را به عمل بیاورند.
در این مورد وزارت امورخارجه شاید باید بیشتر از سایر دستگاه ها وارد عمل شده و در راستای وظایف سازمانی خویش صدای اعتراض ایرانیان را به گوش جهان برساند. اگرچه این پایان راه نیست ما باید از لحاظ فنی نیز قوی شویم. باز هم تاکید می شود که در دنیای امروز چاره ای جز قوی شدن نیست در غیر این صورت محکوم به عقب ماندگی و تبدیل شدن به یک مصرف کننده و یک کشور کاملاً وابسته در دنیا خواهیم شد.
در حال حاضر آمریکایی ها و کشورهای پیشرفته روز به روز مرزهای مجازی خود را گستره تر کرده و با کتمرین هزینه به داخل مرزهای مجازی کشورها در حال نفوذ هستند. امروز ما نیز در خانه های خود در محاصره مرزهای مجازی و ناپیدای آمریکایی هایی هستیم.
مخلص کلام آن که اگر در دنیای امروز از مرزها و حریم مجازی کشورمان دفاع نکنیم و قدرتمند نشویم ناگزیر به "مستعمره مجازی" کشورهای قدرتمند تبدیل خواهیم شد. امروز بیش از هر زمان دیگر می توان استعمار مجازی را حس کرد و قطعاً‌ در صورت اهمال، ما اولین قربانیان استعمار مجازی در دنیا خواهیم بود.

  • ۸۴/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">