ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور ضمن تاکید بر ارایه خدمات بیش‌تر از طریق اینترنت گفت: نبود برنامه‌ریزی در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات کشور، بهره‌گیری از خدمات اینترنت را به استفاده از اخبار روز محدود کرده است.

امیرحسین سعیدی نائینی در گفت‌وگو با (ایسنا) درباره‌ی ثبات نداشتن نرخ اینترنت کشور گفت: در صورتی که اجازه وارادت تجهیزات اینترنتی به بخش خصوصی داده شود و پس از واردات جهت تست‌های امنیتی به شرکت مخابرات تحویل و برای ارایه خدمات به جامعه مجدداً به بخش خصوصی واگذار شود، مسلما شاهد کاهش شدید قیمت‌ها خواهیم بود.

وی افزود: از طرفی هر مقدار بر تعداد استفاده‌کنندگان از یک پایگاه ارایه دهنده‌ی خدمات اینترنتی افزوده شود، هزینه‌ها سرشکن شده و نرخ استفاده از اینترنت پایین‌تر می‌آید.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور اندک بودن تعداد نرم‌افزارهای مورد استفاد‌ه‌ی اینترنت را یکی دیگر از علل عدم ثبات نرخ اینترنت در کشور عنوان کرد و گفت: در واقع مردم بیش‌تر اوقات برای استفاده از اخبار روز به اینترنت مراجعه می‌کنند که این نیز واقعاً محدود است. وی تاکید کرد:‌ باید تلاش کرد تا از طریق نشر موضوعاتی نظیر تجارت الکترونیک، مباحث آموزشی و یا سیستم‌های بانکی برروی اینترنت هم مردم را به استفاده ملموس‌تر از اینترنت واداشت و هم از فواید آن از قبیل صرفه‌جویی در سوخت،‌ دوری از آلودگی هوا، سرعت، دقت و شفافیت بیش‌تر استفاده کرد.

سعیدی یادآور شد: البته با توجه به مسائل فنی، اطلاعات تولید شده نیز به طور مساوی، به صورت ارزان و با شرایط سهل‌تری در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اتحاد و انسجام سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور را یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن عنوان کرد و ابراز کرد: انسجام این صنف مثال زدنی است چرا که در مدت کمتر از سه سال، 4 هزار شرکت به عضویت صنف درآمده‌ و این واقعاً کم نظیر است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور درباره‌ی عضویت اعضاء در این صنف متذکر شد: قانون به صراحت اعلام کرده است هر فردی که می‌خواهد فعالیت‌ قانونی داشته باشد موظف به عضویت در سازمان است.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: البته معدود افرادی وجود دارند که با هدف فعالیت غیرمجاز و گاها قاچاق مخابراتی، به شدت از شفافیت و عضویت در سازمان‌های رسمی از قبیل سازمان نظام صنفی رایانه، دوری و با آن مخالفت می‌کنند.

  • ۸۷/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">