ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به اعتقاد عضو هیات علمی دانشکده‌ی خبر، هنوز برنامه‌ی مشخص و مدونی در حوزه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی و به ویژه برای حضور فعال ایران در اجلاس‌های WSIS، تدوین نشده است.
محمد‌تقی روغنی‌ها، در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی حضور ایران دراجلاس WSIS تونس ، اظهار داشت : مهم‌ترین گام برای تحقق اهداف WSIS فعال کردن بخش دانشگاهی وحضور کارشناسان و پژوهشگران این حوزه و از طرف دیگر بخش دولتی برای پیگیری سریع‌تر این اهداف است .
وی افزود: باید به ارتباطات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، در جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در حرکت به سوی جامعه‌ی اطلاعاتی توجه ویژه‌ای شود و در این مسیر باید از تجارب کشورهای پیشرو در عرصه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی بهره گرفت چراکه بکارگیری صحیح این تجربیات و بومی سازی آن‌ها ، روند حرکت به سوی جامعه‌ی اطلاعاتی را تسریع می‌کند .
این مدرس ارتباطات ، حضور ایران در اجلاس‌های جامعه‌ی اطلاعاتی، فرصت ویژه‌ای برای کسب تجربیات سایر کشورها این عرصه دانست و تصریح کرد : از این فرصت می‌توان برای غلبه بر موانع موجود در تغییر جامعه‌ی سنتی به سوی جامعه‌ی الکترونیکی استفاده کرد .
محمد تقی روغنی‌ها در پایان در خصوص تولی‌گری جامعه‌ی اطلاعاتی در کشور، تصریح کرد: تولی گری جامعه‌ی اطلاعاتی را باید شورای از مجموعه تمام نهادهای درگیری با جامعه‌ی اطلاعاتی تشکیل می‌دهند، چرا که یک وزارتخانه و نهاد خاصی نمی‌تواند زمینه‌های لازم برای تحقق این جامعه فراهم کنند، در واقع ما به نهادهای که شاکله آن از دولت ، بخش خصوصی،جامعه‌ی مدنی و کارشناسان حوزه‌ی دانشگاهی در این عرصه نیازمندیم .

  • ۸۴/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">