ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شاید برخی از مشترکان تلفن همراه که از رومینگ استفاده می‌کنند این موضوع را ندانند که هزینه‌های کم‌تر از 60 ثانیه در مکالمات بین‌الملل یک دقیقه محاسبه می‌شوند؛ یعنی تعرفه‌های رومینگ به‌صورت ثانیه‌ای محاسبه نشده و دقیقه‌ای محاسبه می‌شوند، بنابراین با توجه به گران بودن نرخ رومینگ بین‌الملل در اپراتورهای دیگر کشورها و نیز محاسبه نرخ رومینگ آن اپراتورها به‌صورت دقیقه‌‎‎‎ای، به مشترکان تلفن همراه توصیه می‌شود از تکرار تماس‌های ناموفق بپرهیزند.

به گزارش (ایسنا)، طبق اعلام مسوولان در مواقعی که مشترک از رومینگ استفاده نمی‌کند، تعرفه‌های ارتباطات سیار به گونه‌ای است که تماس‌ها به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌شوند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که به دلیل تأخیر در دریافت اطلاعات از اپراتورهای کشورهای دیگر ممکن است هزینه مکالمات رومینگ مشترک در دوره‌های آتی نیز منعکس شود.

مشترکان تلفن همراه در زمان رومینگ باید به این نکته توجه داشته باشند که به محض شماره‌گیری (0098) هزینه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد، یعنی اگر این تماس بدون پاسخ بوده و یا به شنیدن پیغام شبکه منجر باشد و یا شماره‌گیری به‌صورت ناقص انجام شود هم شامل هزینه رومینگ خواهد شد؛ طریقه شماره‌گیری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ در تلفن همراه باید ابتدا شماره *** 009891 و در شماره ثابت (تهران) ******** 009821 گرفته شود.

در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث برای تلفن همراه تماس گیرنده، هزینه مکالمه به‌صورت بین‌الملل و برای مخاطب هزینه تماس دریافتی مطابق با تعرفه‌های اعلام شده، محاسبه خواهد شد، بنابراین کاهش مدت زمان برقراری ارتباط در کشور میزبان توصیه می‌شود؛ در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ 200 دلار شرکت ارتباطات سیار برای قطع تلفن همراه مجاز است اما به‌دلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسوولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

به گزارش ایسنا تعرفه‌ خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول به گونه‌ایست که نرخ یک دقیقه مکالمه (در ساعت پیک یعنی از 8 تا 21) از این سیم‌کارت به سیم‌کارت دایمی یا اعتباری و یا تلفن ثابت 447 ریال و در ساعات غیرپیک (21 تا 8) جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 358 ریال است؛ همچنین تعرفه‌های خدمات سیم‌کارت دایمی همراه اول در مورد نرخ یک دقیقه مکالمات بین‌ شهری طبق موارد فوق در ساعات پیک 760 ریال و غیر پیک 536 ریال محاسبه می‌شود.

این تعرفه‌ها در مورد سیم‌کارت اعتباری همراه اول، از این سیم‌کارت به سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و تلفن ثابت، در ساعات پیک و مکالمه‌ استانی 670 ریال و ساعات غیر پیک، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی 536 ریال است و بین استانی در ساعات پیک 1139 ریال و در ساعات غیرپیک 804 ریال و هزینه‌ ارسال پیامک فارسی 106 ریال و لاتین 264 ریال محاسبه می‌شود.

گفتنی است؛ تعرفه‌ استفاده از سرویس صندوق پستی مانند مکالمه محاسبه می‌شود که البته این هزینه برای گوش کردن پیغام‌ها است یعنی اگر با تلفن همراهی تماس گرفته شده و پیغامی گذاشته شود و مشترک به این پیام‌ها گوش نکند، هزینه‌ای برای وی محاسبه نمی‌شود اما به همان میزانی که مشترک به این پیام‌ها گوش دهد هزینه برایش محاسبه می‌شود.

هزینه‌ استفاده از سرویس دایورت نیز (انتقال تماس‌ها) به اندازه‌ مکالمه است، یعنی به هر میزانی که از این سرویس استفاده شود مثل تعرفه‌ مکالمه یعنی همان 447 ریال محاسبه می‌شود.

سقف تعرفه برای ارسال هر پیام به صورت MMS مبلغ 100 تومان است یعنی مشترکان می‌توانند پیام‌های تصویری و صوتی خود را با حجم حداکثر 100 کیلوبایت ارسال کنند؛ یعنی هر کیلوبایت برای مشترک یک تومان هزینه دارد

تعرفه‌ پیام‌های فارسی نیز به مبلغ 89 ریال و پیامک‌های لاتین به مبلغ 222 ریال محاسبه می‌شوند اما تعرفه‌ بسیاری از خدمات مانند تغییر نشانی در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری 15هزار ریال، تعویض سیم‌کارت سوخته و مفقود شده در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری 50 هزار ریال، تغییرنام در سیم‌کارت‌های اعتباری 5 هزار ریال و در سیم‌کارت‌های دائمی 50 هزار ریال، وصل مجدد هر بار 20 هزار ریال، وصل سرویس پیامک در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری به صورت رایگان و سرویس محدودیت‌ مکالمه ماهانه شش هزار ریال است.

انجام هر مکالمه‌ای حتی درصورت مفقود شدن گوشی برعهده خود مشترک است، پس مشترکان باید توجه داشته باشند که در مسافرت‌های خارج از کشور مواظب گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود باشند و درصورت گم یا سرقت شدن خیلی سریع نسبت به قطع آن اقدام کنند.

مشترکان هم‌چنین باید نسبت به این موضوع دقت کنند که چنانچه در نواحی مرزی زندگی و یا در آن نواحی رفت و آمد دارند، به نام شبکه برروی گوشی خود توجه داشته باشند، چرا که ممکن است شبکه ثبت شده برروی گوشی، شبکه تلفن همراه ایران نباشد و در نتیجه آن‌ها مجبور به پرداخت هزینه مکالمات بین‌الملل شوند.

همواره به مشترکان تاکید شده که در مسافرت‌های خارج از کشور خصوصاً به کشور عراق، تحت هیچ شرایطی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در موارد بازرسی و یا امانت گذاشتن در هتل اقامت، سیم‌کارت را از گوشی خارج نموده و نزد خود نگه‌دارند و در زمان خرید تلفن همراه دقت کنند که هزینه رومینگ یا مکالمه محاسبه نشده در صورتحساب‌های قبلی وجود نداشته باشد.

  • ۸۹/۰۳/۱۵

نظرات  (۴)

چرا مکالمات خارج همراه اول را افزایش دادید؟ چرا اینقدر حرص شدید؟
با سلام میخواستیم سیم کارت همراه اول اعتباریم و تو قطر فعال کنم حالا که آمدم واز دوستانم پرسیدم میگن یه پیامک خالى به ٨٩٨٩ بفرست و به خاطر فعال نبودن سیم کارت من مسجم به ٨٩٨٩ نمیرسه چطورى میتونم شمارم وفعال نم کى و چگونه راهنمایى میکنید
با سلام جراسیم کارتهاى اعتبارى داخل قطر غیر فعالند انتن نمى دن خواهشا راهنمایی کنید ممنون
باسلام از اسفندماه تاکنون قادر به تماس تلفنی با سیمکارت دائمی با خارج از کشورنیستم علت را هم در قسمت بیان مشکلات مطرح نموده اما پاسخی داده نشده تصمیم دارم همراه اول را خاموش کنم واز ایرانسل اعتباری اسفاده نمایم بنظر میرسد مدیریت در همراه اول کارایی لازم راندارد،از استان فارس شهر شیراز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">