ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتورهای برنده مزایده وایمکس تجهیزات خود را نصب کرده و معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام بررسی‌های لازم تجهیزات برای تطابق آن‌ها با استانداردهای لازم برای ارائه سرویسی با کیفیت بهتر است.

محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: نمونه قراردادی ارسالی شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس‌ با مشترکانشان به ما ارسال شد که به اعتقاد سازمان کاملا یک‌طرفه بوده و حقوق مشترکان در آن رعایت نشده بود.

او تصریح کرد: بنابراین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات این موارد را دوباره برای انجام اصلاحات لازم و رعایت حقوق مشترکان به شرکت‌ها ارائه داد که تغییرات لازم را در این زمینه انجام دهند.

فرنقی‌زاد اظهار کرد: بحث بعدی موضوع تعرفه‌ها است که اپراتورهای وایمکس تعرفه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه دادند اما به اعتقاد ما این تعرفه‌ها بسیار زیاد تعریف شده بود و معتقدیم که باید کمتر شود بنابراین آن‌ها را برای تغییرات و کاهش به اپراتورها بازگرداندیم زیرا باید براساس مدل تجاری آن‌ها و هزینه‌ای که پیش‌بینی کردند بررسی و ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اپراتورها تجهیزات خود را نصب کردند و بعضی از آن‌ها تبلیغاتشان را آغاز کردند، برای آن‌ها به صرفه‌تر است که هرچه زودتر سرویس‌های خود را ارائه دهند.

چندی پیش محمود خسروی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - به خبرنگار ایسنا گفته بود: اپراتورهای وایمکس تا اواخر آذرماه فرصت دارند سرویس‌های خود را واگذار و ارائه کنند که درصورت دیرکرد در ارائه سرویس‌ها توسط اپراتورها علت این موضوع بررسی شده و دلیل آن هرچه باشد در آن زمان، طبق مفاد پروانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گفته او البته در بعضی مواقع مشکلاتی که در نصب تجهیزات به وجود می‌آید و یا مشکلات گمرکی و مسائلی از این قبیل باعث می‌شود تا اپراتورها نتوانند در زمان و موعد مقرر سرویس‌هایشان را ارائه کنند که در آن زمان یا فرصت آن‌ها تمدید می‌شود و یا بر اساس پروانه‌ و در مواردی مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.

به گزارش ایسنا وایمکس (WiMax) که پدیده‌ای نوین در دنیای ارتباطات، شبکه و اینترنت به شمار می‌رود، در اصل سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم است که به‌عنوان پروتکل 802.16 شناخته شده است و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب می‌شود و امکان دستیابی به بی‌سیم باند پهن را فراهم می‌سازد.

وایمکس در سال 2001 میلادی، با هدف انتقال داده به‌صورت بی‌سیم معرفی شده و فن‌آوری آن شباهت‌های زیادی به وای فای دارد اما هم سرعت انتقال و هم گستره‌ی آن از وای فای بیش‌تر است، با این فن‌آوری سرعت داده‌ها در شبکه‌هایی مانند وای‌فای به سادگی پشتیبانی می‌شود و در مقابل تداخل امواج کاهش می‌یابد و می‌توان این سیستم را برای شبکه‌های بی‌سیم دقیقا به طور مشابه با پروتکل‌های رایج وای‌فای مورد استفاده قرار داد.

  • ۸۸/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">