ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نرخ فعلی مکالمه تلفن ثابت 75 درصد کمتر از قیمت تمام شده هر دقیقه مکالمه است.

"صابر فیضی " در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت مخابرات از محل خدمات تلفن ثابت زیانده است ، چرا که هزینه های شرکت در این زمینه بیش از درآمد آن می باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم درآمد شرکت مخابرات از محل مکالمات تلفن ثابت با هزینه آن برابر شود ، نرخ تعرفه فعلی را باید در 7/1 ضرب کرد.

فیضی افزود: درواقع شرکت مخابرات ایران برای هر دقیقه مکالمه مشترکان با تلفن ثابت ، 76 ریال هزینه می کند ولی آن را به قیمت 45 ریال به مشترکان عرضه می کند .

وی افزود: برنامه شرکت مخابرات ایران برای پر کردن این شکاف قیمتی ، کاهش هزینه های شرکت از یک طرف و افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت (در صورت موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) از سوی دیگر است .

فیضی تاکید کرد، شرکت مخابرات ایران قصد ندارد ، شکاف 75 درصدی بین قیمت های فعلی مکالمه تلفن ثابت و قیمت تمام شده را از طریق افزایش تعرفه پر کند ، بلکه تلاش خواهیم کرد بخشی از فاصله موجود را از طریق کاهش هزینه های شرکت پر کنیم که این کار با خصوصی شدن شرکت مخابرات راحت تر انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات بااشاره به اینکه این شرکت هنوز درخواستی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت ارسال نکرده است ، افزود: پس از محاسبه قیمت تمام شده ، این درخواست ارایه خواهد شد.

فیضی افزود: محاسبه قیمت تمام شده هزینه های مکالمه با تلفن ثابت هنوز نهایی شده است و امیدواریم تا پایان فروردین ماه سال آینده به جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.

وی خاطر نشان کرد، در برنامه پنجساله چهارم توسعه مقرر شده بود که سالانه 10 درصد به قیمت مکالمه با تلفن ثابت اضافه شود که دولت نهم این بخش از قانون برنامه چهارم را لغو و از اجرای آن جلوگیری کرد. به این ترتیب طی پنج سال گذشته ، قیمت مکالمه تلفن ثابت ، افزایش نداشته و ثابت بوده است.

  • ۸۸/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">