ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نرم افزار فارسی محتوای اخبار تولید شد

| جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۸۷، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک جوان ایرانی توانست نرم‌‏افزار فارسی محتوایی اخبار را با قابلیت نصب بر روی گوشی‌‏های تلفن همراه طراحی و به تولید برساند.

پارسا بهرام غفاری، مجری این طرح در گفت‌‏وگو با خبرنگارایلنا ضمن تشریح نرم‌‏افزار " اخبار من" اظهار داشت: در حدود دو ماه پیش اقدام به طراحی این نرم‌‏افزار کردم، این نرم افزار در محیط جاوا و به صورت کاملاً فارسی نوشته شده است.

وی اضافه کرد: این نرم‌‏افزار اخبارهای محتوایی مانند وضعیت آب و هوا، نرخ ارز، طلا و دلار، پیش بینی آب و هوا و اطلاعاتی از این دست را ارائه می‌‏کند.

بهرام غفاری ادامه داد: در حال حاضر نسخه آزمایش این نرم‌‏افزار آماده شده و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، البته نسخه ابتدایی نرم‌‏افزار برروی گوشی‌‏های نوکیا آزمایش شده است و به تدریج برروی تمامی گوشی‌‏های موجود در بازار با هر نوع برندی قابل نصب خواهد شد.

وی اظهارداشت: متقاضیان می‌‏توانند با مراجعه به سایت به دو صورت نسخه آزمایشی نرم افزار را تهیه نمایند، به عبارتی درخواست کنندگان می توانند هم نرم افزار را ازروی سایت دانلود کنند و هم اینکه آدرس لینک سایت را بر گوشیهای تلفن همراه خود وارد کنند تا نرم افزار خود به خود بر روی گوشی نصب شود.

طراح نرم افزار " اخبار من" خاطر نشان کرد: در حالت دوم کسانی می توانند این کار را انجام دهند که سیم کارتشان به فناوری GPRS مجهز باشد، سیم کارتهای ایرانسل با صحبتهای انجام شده از این نرم افزار پشتیبانی می کند و سیم‌‏کارت‌‏های همراه اول هم به زودی و در آینده نزدیک این امر را انجام خواهند داد.

وی در ادامه به برنامه‌‏های دیگر خود برای عرضه این نرم افزار به بازار اشاره کرد و گفت: بعد ازاینکه درخواست برای این نرم‌‏افزار به 1000 عدد رسید، در طول یک ماه و نیم نرم افزار به صورت رایگان در بازار عرضه خواهد شد و بعد ازاین مدت نسخه تجاری با قیمت 700 تا 800 تومان ارائه خواهد شد.

بهرام غفاری علت بهای پایین این نرم‌‏افزار را خدمت به مردم دانست و افزود: هدف اصلی بنده کارایی نرم افزار برای مردم است و نه تجارت، و اگر هم خواهان کسب درآمدی باشم به کمک آگهی های روی نرم افزار این کار را انجام خواهم داد.

گفتنی است، نرم افزار " خبار من " قابل نصب برروی گوشیهای فارسی ساز و مجهز به جاوا هستند، نصب خواهد شد.

  • ۸۷/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">