ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشست کارشناسی مالیات بر ارزش افزوده با حضور نمایندگان سازمان امورمالیاتی و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در محل دبیرخانه این سازمان برگزار شد.
در این نشست مهندس پرویز رحمتی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به هدف تشکیل این جلسه گفت : هدف از تشکیل این نشست طرح موضوعاتی در رابطه با قانون مالیات بر ارزش افزوده از منظرهای مختلف و تعامل و ارتباط منطقی در ارتباط با پیاده سازی این قانون است.
وی با بیان جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای افزود : سازمان نظام صنفی رایانه ای با توجه به پیشینه و دارابودن 4000 عضو به عنوان نهاد مردمی در حوزه فناوری اطلاعات دارای دو جایگاه است. یک جایگاه از زاویه اصحاب حوزه فناوری اطلاعات که در پیشبرد قانون مالیات بر ارزش افزوده هم از بعد سخت افزاری و هم از بعد سیستم های نرم افزاری بشدت می تواند موثر باشد و از زاویه دوم هم در جایگاه شرکت هایی که می بایستی رعایت کننده و پرداخت کننده مالیات و عوارض مربوطه باشند.

مهندس رحمتی اظهار داشت : در راستای اجرای درست و مناسب این قانون، سازمان نظام صنفی رایانه ای می تواند علاوه بر کاهش مشکلات و مسایل اعضای خود، از طریق سرویس و خدماتی که اعضای این سازمان به مشتریان خود ارائه می دهند تعداد قابل توجهی از کسانی که در موقعیت پرداخت عوارض و مالیات مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند را تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد : این سازمان با هم افزایی که از طریق ارتباط منطقی با سازمان امور مالیاتی برقرار می کند این فضا را فراهم خواهد نمود که نقش پیشاهنگ را در حل مشکلات و مسایل ایفا نماید. طبیعی است که هر قانونی علاوه بر ملاحظات مربوط به آیین نامه اجرایی، مشکلات و مسایل اجرایی خاص خود را دارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران پیشنهاد نمود که موضوعات مطروحه در این جلسه به لحاظ برخورد با آن در دو دسته کلی طبقه بندی شود. گروه اول سوالاتی که در مقام پرداخت کننده مالیات و عوارض مطرح است و گروه دوم سوالاتی که در موقعیت شرکت های فعال در حوزه نرم افزار، سخت افزار، مشاوره در زمینه سیستم ها و روش ها و یا مراکز توزیع فروشگاهی مطرح است.

وی ادامه داد : در ارتباط با این موضوع، زمانی که به عنوان ارایه دهنده محصول و خدمات قرار می گیریم می بایست بدانیم که چه مشکلاتی بر کار ما مترتب خواهد شد و اگر قرار است محصول و یا سرویسی ارایه شود، عملکرد این سرویس و محصول به چه شکلی مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد. همچنین اگر قرار است مشتریان شرکتها اظهارنامه مالیاتی ارایه دهند ملاحظات، نگرانیها، جریمه و دیرکرد مترتب بر آن چیست و به چه شکلی شرکتها می توانند این مشکلات را برای مشتریانشان حل و فصل نمایند که دامنه خسارات احتمالی به حداقل ممکن برسد.

در ادامه آقای مهندس آریا، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور توضیحاتی در مورد شکل برخورد با این قانون، مکانیزمهای اجرایی و ساز و کارهای نظارتی، مشکلات و پیامدهایی را که برای فعالین اقتصادی کشور از جمله صنف فناوری اطلاعات به همراه دارد، ارایه نمود. سپس آقای مهندس خوانساری نایب رئیس سازمان و مسئول کارگروه مالیات بر ارزش افزوده به ارائه نکات اصلی گزارش تهیه شده توسط کارگروه پرداخته و جلسه پرسش و پاسخ را اداره نمودند. دراین بخش اقای مهندس آریا ضمن استقبال از تعامل کارشناسی فی مابین دوسازمان به سوالات متعدد حاضرین پاسخ گفتند. همچنین آقای مهندس مرادی ازمدیران حوزه مالیات بر ارزش افزوده توضیحاتی درخصوص نتایج مورد انتظاراز سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری دررابطه با مالیات ارزش افزوده ورویکرد اجرایی سازمان امور مالیاتی درخصوص چگونگی هماهنگی با کلیه ذینفعان ارائه کردند. مشروح سخنان آقای مهندس آریا ودیگر مسئولین آن سازمان در خبر جداگانه ای طی روزهای آینده از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

  • ۸۷/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">