ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقدی بر عذرخواهی اخیر وزیر ارتباطات

| شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: زمان انتشار خبر کم‌فروشی برخی اپراتورهای اینترنتی بلافاصله با مدیر کل روابط عمومی‌ وزارتخانه تماس گرفتم تا از جانب من از اپراتورهایی که نام آنها برده شده است، عذرخواهی کنند.محمود واعظی در ویژه‌نامه ایران به مناسبت هفته دولت در گوشه‌ای از گفت‌وگوی تفصیلی خود در ارتباط با روند ابهام برانگیز برخورد دوگانه با یکی از اپراتورهای اینترنتی سخن گفته است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش این روزنامه، که به‌ تازگی یکی از شرکت‌‌های ارایه دهنده اینترنت پر سرعت که پنج سال متوالی از سوی رگولاتوری به عنوان اپراتور برتر انتخاب شده، یکباره به کم‌‌ فروشی متهم می‌شود و انتشار این خبر باعث شد کاربران بشدت دچار سردرگمی‌ شوند. تا آنجا که تماس‌‌های بسیاری برای روشن شدن این تناقض با رسانه مربوطه صورت گرفته است؛ هر چند شما اعتقاد دارید شرکت‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنند، دقیقا این خبر به چه دلیلی انعکاس یافت؟ گفت: من این خبر را زمانی که در سفر بودم شنیدم.

واعظی ادامه داد: اما بلافاصله تماس گرفتم تا به فردی که تنها بر اساس یک گزارش این مصاحبه را انجام داده تذکر بدهند و از مدیر کل روابط عمومی ‌وزارتخانه نیز خواستم با اپراتورهایی که از آنها نام برده شده بود تماس داشته باشند و از جانب من عذرخواهی کنند.

وی گفت: در عین حال در جلسه پرسش و پاسخ این مساله را برای خبرنگاران بازگو کردم که کم‌فروشی در کار نبوده و این اپراتورها که از آنها نام برده شده است جزو برترین اپراتورها به حساب می‌آیند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: بنابراین آن کاری که باید برای جبران این اشتباه انجام می‌شد یعنی تذکر به آن فرد و دلجویی از اپراتورها را شخصا  پیگیری کردم.

این اتفاق در حالی رخ داده است که پیش از این از سوی سازمان تنظیم مقررات در زمان‌های مختلف از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ایران به عنوان کم‌فروشان اینترنتی نام برده می‌شد و در برخی از مقاطع نیز جلوی فروش آن‌ها تا افزایش پهنای باندشان گرفته می‌شد.

اما در زمان اعلام نام برخی از شرکت‌های خصوصی توسط رگولاتوری اینگونه عنوان شده بود که این نتایج از بررسی‌های مداوم و به نوعی مونیتورینگ این سازمان از سرویس‌های این شرکت‌ها استخراج شده است.

درحالی که کاربران اینترنتی بارها در صفحه اختصاصی وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی کلوب مراتب اعتراض خود را نسبت به سرویس‌های اینترنتی ارایه شده توسط برخی شرکت‌های خصوصی اعلام کرده و خواستار پی‌گیری او بودند اما اکنون واعظی از برخی از این شرکت‌ها که نامشان در گزارش سازمان تنظیم مقررات آمده بود شخصا و در گفت‌وگو با ارگان مطبوعاتی دولت عذر خواهی کرده است.

اما پرسشی که در این میان بی‌پاسخ می‌ماند این است که اگر روش مانیتورینگ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به درستی عمل می‌کند، پس ماجرای عذرخواهی چیست؟ اگر هم مانیتورینگ و روش ارزیابی این سازمان زیر  سوال است که پس احتمالا تذکرات قبلی ایشان به سایر شرکت‌های اینترنتی (عمدتا شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات) هم زیر سوال است.

به عبارت دیگر اگر احتمال اول صحت داشته باشد که موضوع ارزیابی از حالت فنی خارج شده و شکل دیگری به خود می‌گیرد. اما اگر احتمال دوم یعنی خطای روش ارزیابی و ارزیابان رگولاتوری مطرح باشد، باید ضمن عذرخواهی از سایر شرکت‌هایی که اشتباهاً به عنوان متخلف و کم‌فروش از ایشان یاد شده، خطای موجود در شکل ارزیابی این سازمان نیز اصلاح شود تا اتفاقات مشابه و ابهامات رخ ندهد.

این روزها به نظر می‌رسد محمود واعظی بیش از پیش در حال تذکر دادن به گفت‌وگوهای همکارانش در زیرمجموعه‌های خود است. چرا که هفته گذشته نیز یک منبع آگاه از اعتراض مقامات سازمان تنظیم مقررات نسبت به گفت‌وگوی یکی از دارندگان پروانه ارتباطی از این سازمان با رسانه‌ها خبر داده بود و خواستار ارسال جوابیه به رسانه‌هایی بود که این خبر را منتشر کرده بودند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">