ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش فضای مجازی در افزایش قتل‌های فجیع سال 96

| يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال 96 قتل‌های فجیع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، البته نمی‌گوییم همه‌اش آثار فضای مجازی است؛ اما برخی کارشناسی‌ها حکایت از آن دارد که فضای مجازی هم بی تاثیر نبوده است.

به گزارش  فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه، یکی دیگر از موارد خواست مردم را امنیت سرمایه گذاری نام برد و گفت: برخی از شرکت‌های لیزینگی باعث آن شده‌اند که امنیت مالی و سرمایه گذاری مردم به خطر بیفتد که این امر لزوم توجه بیشتر دولت را می‌خواهد.

وی افزود: البته دولت اولاً باید بر موضوع اشتغال‌زایی و استفاده از سرمایه های مردم و بعد از آن به موضوع نظارت بر مؤسسات ورود کند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: دولت و رسانه‌ها موظف هستند در جریان پیشگیری از وقوع جرم بیشتر نقش آفرینی کنند البته دستگاه قضایی هم وظایفی دارد که در حال انجام است.

اژه ای درخصوص امنیت و آرامش جامعه نیز گفت: برخی موارد شاید به چشم نیاید ولی آرامش جامعه را برهم بزند که یکی از آنها همین آثار استفاده از فضای مجازی است.

وی افزود: در سال 96 قتل‌های فجیع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، البته نمی‌گوییم همه اش آثار فضای مجازی است اما برخی کارشناسی‌ها حکایت از آن دارد که فضای مجازی هم بی تاثیر نبوده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: البته در کنار فضای مجازی، موضوع مواد روان گردان هم بی‌تاثیر نیست، برای مثال همین جنایت اتوبان تهران - قم که یک نوجوانی به قتل رسید براساس آنچه مطرح شده انگیزه‌ها همین فضای مجازی و مصرف مواد روانگردان است.

  • ۹۶/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">