ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماد مخابرات همچنان در کما به سر می‌برد

| دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

این اولین بار نیست که شرکت پر ابهام و پرچالش مخابرات بعد از ورود به بورس‌ اذهان سهامداران خود را به طرق مختلف درگیر خود می‌کند، تعلل در ارایه اطلاعات، توقف طولانی مدت نماد، تاخیر در برگزاری مجمع، شفاف نبودن صورت‌های مالی، طلب تنها جزئی از اقدامات این شرکت بزرگ بعد از ورود یکساله خود به بورس است و در حال حاضر که پس از طی مذاکرات گسترده و برطرف شدن مشکلات امنیتی قرار است بلوک 51 درصدی این شرکت در 18 شهریور ماه عرضه شود، نماد معاملاتی شرکت مخابرات به بهانه شفاف سازی و ارایه اطلاعات و تعدیل سود از 10 مرداد تاکنون بسته است و این سریال دنبال دار و پر ماجرا همچنان ادامه دارد.

به گزارش (ایسنا)، در مرداد سال گذشته زمانی که تبلیغات وسیعی در آستانه ورود شرکت مخابرات ایران به بورس صورت می‌گرفت افرادی که برای سرمایه‌گذاری و خیال کسب سود فراوان به سمت این شرکت بزرگ روی آوردند هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که هر روز در انتظار چالش جدیدی برای این شرکت باشند و از ترس بلوکه شدن سرمایه‌های خود جان و دلشان به لرزه درآید گرچه با گذشت یکسال و وقوع چالش‌های فراوان بر سر این سهم فعالان بازار دیگر ذهنیت خوشایندی از سهام مخابرات و حتی نام آن ندارند و هر روز خود را برای شنیدن اخبار جدید در خصوص این شرکت آماده می‌کنند ولی این بار نیز خبر توقف طولانی مدت نماد در آستانه عرضه بلوکی اذهان فعالان تالار شیشه‌ای و سهامداران این شرکت را بار دیگر مشوش کرده است و این نگرانی زمانی شدیدتر شد که هیچ اطلاعیه‌ای دقیقی از سازمان بورس مبنی بر زمان بازگشایی نماد این شرکت منتشر نشده و مسئولان این سازمان نیز حاضر به پاسخگویی نیستند.

سری جدید این داستان پرماجرای مخابرات از آنجا آغاز شد که بعد از برگزاری مجمع سالیانه شرکت در 31 تیرماه و تقسیم سود 14 تومانی برای سهامداران نماد این شرکت تنها 10 روز مورد معامله قرار گرفت و پس از آن بازار با اعلام خبر تعدیل EPS این شرکت مواجه شد و نماد معاملاتی این شرکت برای ارایه اطلاعات جدید متوقف شد و اکنون بعد از گذشت 23 روز همچنان در کما به سر می‌برد و طبق روال سابق در ارایه اطلاعات و تعدیل سود خود تاخیر دارد و مسئولان سازمان بورس نیز علاوه بر عدم پاسخگویی در این مورد بنا به دلایل نامعلوم هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات شرکت مخابرات انجام نمی‌دهند.

حسن قالیباف اصل ـ مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص دلیل توقف طولانی مدت نماد مخابرات گفت: شرکت مخابرات باید اطلاعات مورد نیاز را به سازمان بورس ارایه کرده و سازمان بورس بعد از بررسی‌های لازم نسبت به بازگشایی نماد اقدام کند.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه در برخی موارد اطلاعات نیاز به بررسی دارد از روند ارسال اطلاعات شرکت مخابرات به سازمان بورس اظهار بی اطلاعی کرد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه نماد شرکت مخابرات بعد از ارایه اطلاعات بازگشایی می شود به عرضه بلوکی این سهم اشاره کرد و افزود: هیات پذیرش برای عرضه بلوکی این شرکت 6 شرط را مطرح کرده و اطلاعاتی را درخواست کرده است که این شرکت باید اطلاعات مورد نظر را قبل از عرضه بلوکی ارایه کند.

وی تصریح کرد که شرکت بورس پیگیری‌های لازم را در خصوص این شرکت انجام می‌دهد ولی نظارت بر شرکت‌ها برعهده سازمان بورس است و این سازمان اطلاعات را دریافت می‌کند.

مدیرعامل شرکت بورس شرکت مخابرات را بزرگترین شرکت بورسی دانست و عنوان کرد: شرکت مخابرات در روزهای اول ورود به بورس با روند بورسی آشنایی نداشت که در حال حاضر با گذشت یکسال مشاهده می‌شود که وضعیت این شرکت بهتر شده و امیدواریم که از نظر ارایه اطلاعات نیز درآینده بهتر شود.

قالیباف تاکید کرد: قبول دارم که نمادها نباید به مدت طولانی بسته باشند و سریعا باید اطلاعات ارایه و نماد شرکت باز شود و ما منتظر وقوع این اتفاق هستیم. به گفته وی در این خصوص شرکت بورس اقدامات لازم را انجام می‌دهد ولی انتشار اطلاعات به عهده سازمان بورس است و سازمان باید در صورت لزوم شرکت را را تنبیه یا مجازات کند.

  • ۸۸/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">