ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایشگاه‌ الکامپ ملی شود

| چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۸۷، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

شاید با روند فعلی رغبت اندک شرکتهای خارجی از حضور در چهاردهمین نمایشگاه الکامپ 2008، بهتر است پسوند بین‌المللی را از این نمایشگاه حذف و آن را «ملی» کنیم.

به گزارش فارس، در نمایشگاه الکامپ سال جاری 358 شرکت داخلی و 68 شرکت داخلی حضور داشتند، این تعداد در مورد خارجی‌ها 10 و داخلی ها 19 شرکت نسبت به الکامپ 2007 افزایش داشته که رشد بسیار اندکی را نشان می‌دهد.

در الکامپ امسال خارجی‌ها نیز دستاورد آنچنانی برای ایرانی‌ها نداشتند.این درحالی است که صنعت به روز ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند تعامل دو جانبه میان شرکتهای داخلی و خارجی است.

یکی دیگر از انتقادات به شرکتهای داخلی حاضر در نمایشگاه الکامپ و تلکام امسال حاضر شدن با یدک کشیدن عنوان نمانیدگی از شرکتهای خارجی است.

در نمایشگاه الکامپ و تلکام 2008 امسال ، به زعم بازدیدکنندگان و غرفه‌داران استقبال مردمی بویژه جوانان و قشر تحصیل کرده از در نمایشگاه بسیار خوب بود.

بویژه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به تکنولوژیهای جدید از بعد نرم‌افزار و سخت‌افزار که جمعیت بالا و ترافیک اطراف نمایشگاه گویای این امر بود.

به عقیده خبرنگار فارس در نمایشگاه تلکام امسال دو اپراتوراول (همراه اول) و ایرانسل و نیز تالیا، حرف‌ها و دستاوردهای جدیدی برای عرضه داشتند.

همراه اول با بیش از 9 سرویس جدید وارد نمایشگاه تلکام شده بود و ایرانسل نیز همانند سالهای گذشته دوستداران بسیاری را با سرویس‌های الکترونیکی جدید جذب کرده بود.

تالیا نیز با وجود بازدیدکننده کمتر اما خبرهای جدیدی از ورود سرمایه‌گذار به این پروژه داده بود.

در نمایشگاه الکامپ نیز غرفه نرم‌افزارها بسیار پربار‌تر بود. در این گروه چند شرکت با نرم‌افزارهای جدیدی به نمایشگاه آمده بودند.

در غرفه دولت الکترونیک وزارتخانه‌ها و دولتی‌ها سعی داشتند بهتر از سال گذشته باشند ولی باز هم نام دولت و دولتی بودن نگذاشته بود ارتباط خوبی با بازدیدکنندگان برقرار کنند.

البته شرکتهای زیرمجموعه نظام صنفی رایانه‌ای نیز نسبت به سال های گذشته از لحاظ تعداد کمتر شده بودند.

شرکتهای شهرستانی نیز در نمایشگاه بیشتر درخشیدند و استقبال خوبی از آنها شده بود.الکامپ و تلکام 2008 از دوم تا پنجم آذر ماه در نمایشگاه دائمی توان برپا شده بود.

  • ۸۷/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">