ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایشگاه ساترا برگزار می‌شود

| يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور رئیس ساترا از برگزاری نمایشگاه «رصتا» در آذر ماه امسال با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا خبر داد. نوابی اعلام کرد: گروهی از بهترین تهیه و تولیدکنندگان محتوای شبکه نمایش خانگی و صداوسیما آمادگی خود برای حضور در نخستین جشنواره «رصتا» را اعلام کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، حمیدرضا نوابی مشاور سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی و دبیر نمایشگاه «رصتا» از برگزاری نمایشگاه «رصتا» با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونت‌های سیما، صدا، فضای مجازی و توسعه فناوری صدا و سیما، اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت و برخی بانک‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر خبر داد.

دبیر نمایشگاه «رصتا» با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته، نتایج و بازخوردهای این نمایشگاه اظهار کرد: نخستین دوره نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران سال گذشته در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. طبیعی است که هر رویدادی نخستین بار چالش‌های منحصر به خود را داشته باشد اما در مجموع ارزیابی ما از اولین نمایشگاه «رصتا» مثبت بود. بعد از برگزاری جلسات جمع‌بندی و ارزیابی اکنون آماده برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» و نخستین جشنواره محصولات رسانه‌های صوت و تصویر می‌شویم.

وی با اشاره به نحوه عملکرد ساترا در برگزاری اولین دوره «رصتا» خاطرنشان کرد: ما نباید درباره عملکرد خودمان قضاوت کنیم اما مدیران رسانه ملی، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، که بازدید کردند اغلب به مجموعه نمایشگاه نمره قبولی دادند و در کل می‌توان گفت سکوها، مردم و مسئولان به نمایشگاه ساترا نمره قبولی داده‌اند.

نوابی در ادامه به نتایج و بازخوردهای برگزاری این رویداد پرداخت و عنوان کرد: بعد از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه «رصتا» با تأکید شورای معاونان رسانه ملی بنا شد تا دومین دوره این رویداد و نخستین جشنواره رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در سال ۱۴۰۲ برگزار شود. ماهیت نمایشگاه ارائه و نمایش محصولات در غرفه‌هاست اما جشنواره محلی برای ارزیابی و رقابت آثار رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در قالب‌های گوناگون است.

او ادامه داد: نمایشگاه دوم و جشنواره اول به احتمال زیاد در آذر ماه برگزار خواهد شد تا تداخلی با مراسم مذهبی و ایام محرم و صفر نداشته باشد؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم تا ترتیبی اتخاذ کنیم که بازه زمانی ثابتی در هر سال برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره تعیین شود.

مشاور رئیس ساترا همچنین درباره این موضوع که آیا حمایت‌های ساترا از سکوها از جمله برگزاری نمایشگاه، نقشی هم در رقابتی شدن زیست‌بوم خواهد داشت؟ تاکید کرد: حمایت‌های ساترا از سکوها سبب می‌شود فضای زیست‌بوم از انحصار چند بازیگر اصلی خارج شود و بازیگران مختلف امکان تولید و نقش‌آفرینی مثبت در عرصه صوت‌ و تصویر فراگیر را پیدا کنند. امیدواریم طی مدت باقی‌ مانده به برگزاری جشنواره، سکوها تولیدات خوبی را آماده کنند و شاهد برگزاری رویدادی پرنشاط باشیم.

وی با بیان تاثیرات نقش بازاریابی در توسعه زیست‌بوم نیز بیان کرد: شما اگر بازاریابی مناسبی نداشته باشید، موفق به فروش محصول خود نخواهید شد. در نمایشگاه «رصتا» هم برخی سکوها بیش از سایرین به توسعه بازار توجه داشتند و برای پیشرفت خود هزینه کردند، برای مثال غرفه‌آرایی کردند و فضای بیشتری را برای کار خود آراستند؛ موضوعی که نشان می‌دهد فعالان زیست‌بوم به توسعه بازار خود علاقه دارند.

نوابی در پایان درباره آینده جشنواره و نمایشگاه «رصتا» هم گفت: براساس جلسات مقدماتی که برگزار شده است، گروهی از بهترین تهیه و تولیدکنندگان محتوای شبکه نمایش خانگی و رسانه ملی آمادگی خود برای حضور در نخستین جشنواره «رصتا» را اعلام کردند. امیدواریم با حضور آنها شاهد برگزاری جشنواره‌ای بسیار پویا و مؤثر در زیست‌بوم باشیم. معتقدم این رویداد به تدریج جایگاه خود را میان فعالان صنعت پیدا خواهد کرد. انشالله نمایشگاه «رصتا» در آذر ماه امسال با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا، معاونت‌های سیما، صدا، فضای مجازی و توسعه فناوری صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت و برخی بانک‌های علاقه مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر برگزار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">